7 טעויות שאת ממש חייבת להפסיק לעשות עם עורך!

עור יפה הוא גם עניין של גנטיקה אך הרבה מאד עניין של טיפול. כולנו חושבות שאנו יודעות כיצד לעזור לעורנו ביום יום אבל הנה כמה טעויות שחלקנו עושות כל יום שיכולות להוביל לנזקי עור בטווח הקצר והארוך.

1. שיזוף לא מבוקר. שיזוף יכול לגרום לך להראות טוב בטווח הקצר, אך בטווח הארוך שיזוף תמיד גורם לנזק לעור. העור נראה מקולף, יבש ומקומט, עם כתמים ואפילו נגעים טרום סרטניים או, חלילה סרטן עור. יש לזכור את כללי הבטיחות ביציאה לשמש: מריחת קרם מקדם הגנה גבוה כל שעתיים, יציאה בשעות מוקדמות או אחר הצהרים ושימוש בכובע ומשקפי שמש. ולא, גם מיטת שיזוף אסורה !!!

2. אל תפוצצי חצ’קונים! טיפול באקנה יכול להיות מורכב, ומצריך מיומנות משולבת של רופא עור/ אסתטיקה, קוסמטיקאית וחומרים פעילים לשימוש ביתי כמו גם טיפול רפואי ומכשורי. מה שלא כדאי לעשות, זה לקחת את העניינים לידיים שלנו (תרתי משמע) ולפוצץ חצ’קונים לבד. הדבר עלול לגרום לזיהום, צלקות והיפרפיגמנטציה שלפעמים מאד קשים לטיפול.  

3. אל תגזימי עם הרטינול! אני רואה היום הרבה נשים שמשתמשות ברטינול במרשם רופא (או בתכשירים קוסמטיים המכילים רטינול בריכוז נמוך) לאורך זמן רב. שימוש ברטינול כל לילה לאורך זמן יכול לדקק את עורך ולגרום לאדמומיות, קילופים ועור בעל מראה לבן שקוף ופשוט לא בריא. השימוש המומלץ ברטינול הוא לפרקי זמן של כמה חודשים עם הפסקות באמצע. כמו כן לא מומלץ להשתמש ברטינול בקיץ. תמיד יש להקפיד על שטיפת פנים בבוקר ומריחת קרם מקדם הגנה מספר פעמים ביום. 

4. אל תלכי לישון עם איפור! הקפידי לנקות את האיפור כל יום מהעור והעיניים ולמרוח קרם לפני השינה. עור נקי עוזר למנוע התייבשות, אקנה, וגרויים. 

5. אל תתאפרי 24 שעות אחרי טיפולי אסתטיקה. אחרי הזרקת חומצה היאלורונית ובוטולינום טוקסין העור פצוע ולכן אנו חייבים לשמור עליו נקי. איפור יכול להכיל בתוכו מגוון חיידקי עור שעל פי רוב לא מזיקים אך על עור פצוע יכולים להוביל לזיהום. 

6. אל תדלגי על שעות שינה! רוצה להראות טוב? רוצה שעורך יזהר? השקיעי בו זמן כרית!  שינה טובה כל לילה תעזור לעורך עם הזמן להראות טוב יותר וצעיר יותר. למה? כי שינה טובה לגופנו גם מבחוץ וגם מבפנים!

7. הפסיקי לעשן! למען עורך כמו גם למען שאר גופך. עשן סיגריות מכיל בתוכו רדיקלים חפשיים שגורמים להזדקנות מואצת של העור על ידי פירוק קולגן והפחתת חידוש העור. 

בכל מקרה זכרי, כמו בכל דבר אחר מתינות היא הדבר החשוב ביותר, אל תגזימי בכלום, הצמדי להגיון הבריא, ואם את לא בטוחה פני לעזרה מקצועית .

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print