שיווק בגוגל אדס לרופאים

גוגל אדס

אז אתם רוצים לקוחות חדשים למרפאה או לקליניקה, מעולה. מה עכשיו?

במאמר הזה תוכלו ללמוד את כל מה שחייבים לדעת לפני ששוקלים להתחיל לפרסם במערכת הפרסום הגדולה והמצליחה ביותר בעולם, פרסום ממומן בגוגל במערכת של Google Ads, ספציפית במנוע החיפוש של גוגל.

מה אנחנו בעצם קונים מגוגל ולמה זה כל כך משתלם לעסקים בכל רחבי העולם?

אז בניגוד להרבה מערכות פרסום אחרות (כמו למשל פייסבוק), בגוגל אנחנו משלמים על קליקים על המודעות שלנו. זאת אומרת שתאורתית, אם אף גולש לא לחץ על המודעה שלנו והגיע לאתר או דף הנחיתה, בכלל לא נשלם!

מודל התשלום הזה ביחד עם היכולת להגדיר בדיוק מתי ובאיזה תנאים המודעות שלנו יופיעו, הופך את הקליקים האלו למשתלמים במיוחד לרב העסקים.

בסופו של דבר, אם הקמפיין שלך מוגדר כהלכה גוגל יחייבו אותך רק בתנאים הבאים:

1. הגולש נמצא באזור גאוגרפי רלונטי לנו.
2. הגולש נמצא בגיל/מין/מאפיינים דמוגרפיים אחרים הרלונטיים לנו (עם הגבלות מסויימות).
3. הגולש חיפש בדיוק את המוצר או השירות שלך ממש ברגע זה!
4. הגולש קרא את תוצאות החיפוש, התמקד ספציפית במודעה שלך ולחץ עליה.

אז בסופו של דבר, הכוח של המערכת ניתן לסיכום באופן מאד פשוט, אנחנו משלמים אך ורק על קליקים בפועל של הגולשים הכי מפולחים ורלונטיים שלא רק מתעניינים באופן כללי במוצר או השירות שלנו, אלא מחפשים אותו ממש ברגע זה שכוונת הרכישה בו היא הגדולה ביותר.

מה זה פרסום ממומן בגוגל לעומת פרסום אורגני?

אז כפי שבוודאי יצא לך לשמוע, במנוע החיפוש של גוגל ישנן 2 תוצאות אפשריות. תוצאת חיפוש “אורגנית” ותוצאת חיפוש “ממומנת”.

הרעיון הוא פשוט, בסופו של דבר גוגל הוא מנוע חיפוש והוא מנסה, על פי אינספור קריטריונים שונים, להציג את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר לחיפוש של הגולש.

על מנת להופיע למעלה במילים תחרותיות (מילים שהרבה רופאים אחרים רוצים להיות בהם למעלה לצורך העניין) תידרש עבודה של קידום אורגני. נדרש אתר מהיר, ריספונסיבי ומלא בתכנים רלוונטיים שמתעדכנים באופן קבוע. קישורים פנימיים וחיצוניים ושאר תהליכים של אופטימיזציה לאתר.

בעוד שהקידום האורגני הוא כביכול “חינמי” בסופו של דבר כדי להגיע למעלה במונחי החיפוש השווים ביותר תידרש עלות קבועה למקדם אורגני בסך כמה אלפי שקלים בחודש כאשר התוצאות יתחילו להגיע, אך ורק במקרה שהכל התבצע בצורה נכונה וטובה, תוך 6 חודשים או יותר.

קידום ממומן לעומת זאת, הוא הדרך של גוגל לאפשר לעסקים להופיע באופן מיידי בתוצאות החיפוש התחרותיות ביותר, בעד תשלום. העלות עצמה תקבע לפי התחרות על כל מונח חיפוש ויכולה לטפס למחירים יחסית גבוהים לקליק (עוד על כך בהמשך) אבל בסופו של דבר משווק חכם ידע לבדוק את הנתונים והצלחת הפרסומים כולל כמה פניות הוא הניב לנו, כמה טלפונים התקבלו בקליניקה והאם סגרנו מזה עסקאות. הרעיון הוא לייצר רווחיות באופן מהיר (תוך כמה שבועות או חודשים בודדים) ומשם להמשיך למדוד, להתמקד בדברים שעובדים ולשפר את התוצאות.

מצורפת תמונה של תוצאות חיפוש בגוגל לחיפוש שערכתי לדוגמה על המונח “להזמין פיצה”. ניתן לראות שליד התוצאות הראשונות בחיפוש מופיעה המילה “מודעה” בעוד שבתוצאות האורגניות (התוצאה האחרונה בתמונה) לא תופיע המילה “מודעה”.

חיפוש בגוגל

כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן:

1. גם אם האתר שלך הוא ראשון בתוצאה האורגנית של מונח החיפוש, עדיין יופיעו מעליו עד 4 מודעות ממומנות שונות ככה שהוא מתחיל במקום 4 או 5. בחיפוש במחשב שולחני זה אומר שהתוצאה האורגנית הראשונה תופיע יחסית בתחתית המסך. בטלפון נייד זה אפילו יותר גרוע והגולש יצטרך לגלול לעיתים 2 מסכים שונים עד שהוא יגיע לתוצאה האורגנית הראשונה.
2. אם נקרא את הטקסט במודעות הממומנות לעומת התוצאה האורגנית בתמונה, אפשר לראות שבמודעה ממומנת היכולת שלנו לשלוט באיך המודעה נראית ומה כתוב בה היא משמעותית יותר גדולה מבתוצאות האורגניות.

אפשר להוסיף מספר טלפון להתקשרות, מיקום העסק במפה, קישורים נוספים לחלקים ספצפיים באתר ועוד. בסופו של דבר המשמעות היא מודעה אטרקטיבית, רלונטית ושתופסת שטח גדול ממסך הגולש.

3. כדאי לדעת, החיפוש שאני עשיתי בוצע מכפר סבא. חדי העין יוכלו לשים לב שהתוצאה השנייה בחיפוש מפרסמת לי פיצה בקריות. מה קרה פה? פשלה גדולה של המשווק שככל הנראה מבזבז הרבה כסף לבית העסק שמפרסם לאזור גאוגרפי לא רלונטי. חשוב מאד להבין מה בדיוק אנחנו עושים או לתת למשווק חיצוני מקצועי לעשות עבורך את הפרסומים.

עד פה הכל נפלא, אבל מה החסרונות?

אז הבנו שפרסום ממומן יכול להיות באמת נפלא. אנחנו נשלם אך ורק על כניסות לאתר בפועל מהגולשים הרלונטיים ביותר ובדיוק בזמן בו כוונת הרכישה שלהם היא הגדולה ביותר. אנחנו נקבל תוצאות מיידיות ואם נגדיר הכל כהלכה, נוכל גם לעקוב אחר התוצאות ולדעת בדיוק כמה פניות קיבלנו לעסק ואפילו בדיוק מאיזו מילת חיפוש ומודעה ספציפית הן הגיעו.

נו, אז איפה פה הקאצ’?
כמה דברים.

קאצ’ מספר 1: אם אין לך אתר או דף נחיתה מעולה זה פשוט לא יעבוד

בסופו של דבר אנחנו הולכים להכניס גולשים לאתר או דף נחיתה שלנו מתוך מודעה ממומנת. קריטי שהיעד הזה יהיה אסטתי, מותאם לנייד בצורה מושלמת, יטען מהר, יכלול את כל המידע שהגולש זקוק לו על מנת להשאיר פנייה וכמובן, יכלול דרכים ברורות ובולטים ליצירת קשר (למשל טפסים בולטים וכפתורי התקשרות קלים לזיהוי).

אז אמנם לא חייבים להכנס לעלויות של אתר מושקע כי אפשר לעבוד עם דף נחיתה (תחשבו על אתר של עמוד אחד ויחיד עם אפשרות יצירת קשר למי שלא מכיר), אבל עדיין חייבים את התשתית הזו אחרת לא פשוט לא נצליח וחבל על הכסף.

קאצ’ מספר 2: זה כל כך טוב שכולם רוצים גם – התחרות היא גבוהה

באופן כללי, ככל שיש יותר תחרות בין יותר מפרסמים על אותם מונחי החיפוש העלות שגוגל יחייבו אותך לכל קליק תהיה גבוהה יותר. בתחומים תחרותיים זה יכול בכיף להגיע ל-10, 15, 20 ואפילו יותר שקלים לכל קליק. שימו לב, לא לפנייה לבית העסק אלא לקליק אחד. וכמובן שרב הקליקים לא יסתיימו בפנייה.

זה בעצם אומר שבתחומים מסויימים נדרש תקציב של אלפי שקלים כדי להרגיש את המים ולהתחיל לראות תוצאות. האם זה צריך להפחיד אותנו? ממש לא. תוך כמה שבועות בודדים נוכל כבר לקבל דאטא רלוונטי מהקמפיינים ולראות מה בדיוק אנחנו מקבלים מהם, אבל כן צריך את הסכום ההתחלתי הזה להשקעה.

הנה חישוב פשוט לדוגמה:
נגיד שאני צריך לשלם 10 שקל על קליק והאתר שלי ממיר בהצלחה בממוצע 10% מהכניסות אליו. זאת אומרת ש-10% מהכניסות יסתיימו בפנייה לעסק שלי. מכאן נסיק שאני צריך 10 קליקים כדי לקבל פנייה, 10 כפול 10 שווה 100 שקלים לפנייה לעסק שלי. נגיד שבשיחות המכירה אנחנו ממירים 20% מהפונים אלינו. מכאן שיעלה לנו 100 כפול 5 לסגירת עסקה, או 500 ש”ח.

האם היית מוכן לשלם 500 ש”ח ללקוח חדש? בתחומי הרפואה התשובה הרבה פעמים תהיה שכן, בוודאי.

בכל מקרה, זוהי רק דוגמה וכמובן שהנתונים האמיתיים הולכים להשתנות באופן משמעותי בין עסק לעסק, קמפיין לקמפיין וכו’.

מה עושים כדי להתחיל

אני חושב שעברנו פה על כל הדברים שבאמת חייבים לדעת לפני שמתחילים. עכשיו כל שנותר זה לסגור עסקה עם איש שיווק חיצוני או אפילו ללמוד בעצמך. בסך הכל מדובר במערכות פתוחות שהאינטרס שלהן הוא להיות כמה שיותר קלות ופשוטות לשימוש.

ללמידה נוספת שכבר נכנסת טכנית לאיך עושים את זה אפשר להיעזר במדריכים הרשמיים של גוגל בנוגע למערכת הפרסום בלחיצה פה

או פשוט לפתוח חשבון ולהתחיל לעבוד במערכת מכאן

תודה על הקריאה,
מקווה שלימדתי אותך משהו חדש!
אור

כותב המאמר הינו אור סופר, בעל סוכנות פרסום דיגיטלי עם ניסיון בשיווק עשרות מרפאות ורופאים שונים במגוון תחומים. אפשר לקרוא עליו באתר אור סופר או בעמוד הפייסבוק

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print