טקטיקה לא מוכרת: איך להשיג חשיפה מיידית בעמוד הראשון בגוגל ואיך להגן על המותג שלך כרופא

Brand Campaign Tactics

מה קורה כאשר מישהו מקליד בגוגל את השם שלך? אם יש לך אתר, סביר להניח שחלק מן התוצאות יפנה אליו. אם אין לך אתר, יתכן שיופיעו פרסומים שונים בהם מוזכר שמך, דיונים בפורומים רפואיים, ביקורות של מטופלים וכדומה; ולעיתים עשויים להופיע גם קישורים לאתרים אחרים, בעיקר בחלק של תוצאות החיפוש הממומנות, שלכאורה לא ברור הקשר בינם לבין שמך.

חשוב להבין כי רוב הגולשים נוטים להקליק על תוצאות החיפוש הראשונות שמופיעות לנגד עיניהם, באופן כזה שהתוצאה הראשונה מקבלת בדרך כלל את רוב התנועה. לכן אם יש לך אתר משלך עליך לשאוף שהוא יוצג במקום הראשון בתוצאות החיפוש על מנת לקבל את מירב תנועת הגולשים האפשרית – וזה לא תמיד המצב. קל וחומר אם אין לך אתר ואז כלל לא ניתן לדעת לאן מגיעים הגולשים שמחפשים אותך.

איפה האתר שלך?

רופאים רבים משקיעים בבניית אתר ומתאכזבים לגלות שבמשך זמן מה לאחר שהאתר כבר מוכן הוא עדיין לא מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, או מופיע במיקומים נמוכים. חשוב לזכור כי לאחר בניית אתר לרופא ברוב המקרים צריך להמתין מספר חודשים עד שהאתר יתחיל להופיע בעמוד ראשון בגוגל כאשר מתבצע חיפוש שמו של הרופא.

כמו כן, יתכן שאתר הרופא דווקא מופיע בתוצאות החיפוש – אבל במיקום נמוך יחסית כך שתנועת הגולשים אליו קטנה באופן טבעי. זה יכול לקרות מסיבות שונות הקשורות בפעולת האלגוריתם של גוגל, כגון אם אתר הרופא לא עודכן זמן רב או שהתוכן בו דל במיוחד.

תהיה הסיבה אשר תהיה, אם גולש חיפש אותך והאתר שלך לא הופיע כתוצאת החיפוש הראשונה, הוא עלול להתקשות במציאתך ולהגיע לאתר של אחד מן המתחרים שלך. המשמעות: אובדן של לקוח פוטנציאלי שרצה להגיע אליך.

הפתרון: Brand Campaign

ביצוע Brand Campaign יכול להקפיץ אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל את האתר שלך, גם אם הוא אתר חלש יחסית לאתרים של רופאים ותיקים או מרפאות ידועות, וגם אם מדובר באתר חדש שגוגל עדיין לא הספיק להכיר.

הרעיון פשוט: להעלות לגוגל מודעה ממומנת אשר תופיע לעיניו של כל מי שמחפש אותך. כאשר מודעה כזו עולה מטעמך לראש רשימת תוצאות החיפוש היא למעשה מוודאת שמי שחיפש אותך אכן יגיע אל המקום הנכון.

זה אמנם כרוך בתשלום, אבל העלות נמוכה מאוד משום שהמחיר נגזר מכמות החיפושים של מילות המפתח המסוימות בהן מדובר, ואין תחרות רבה על שמות של רופאים. מה גם שהתשלום לגוגל מתבצע אך ורק אילו הגולש אכן הקליק על הקישור, וכאשר בסבירות גבוהה הוא מגיע לטיפול והופך ללקוח, אזי מדובר ביחס מצוין של עלות מול תועלת.

התמודדות עם תחרות לא הוגנת

תופעה שלילית נוספת שאפשר להילחם בה בעזרת Brand Campaign היא ניסיון של מתחרים לגנוב ממך לקוחות בצורה לא הוגנת: רופאים אחרים או גופים שמפרסמים מודעות בפני גולשים שחיפשו בגוגל את השם שלך מתוך כוונה לנצל את המוניטין שלך כדי להוביל את הגולש לאתר אחר.

ניקח לדוגמה אדם הסובל מכאב שיניים וקיבל המלצה חמה על רופא שיניים מסוים. על מנת לברר את דרכי יצירת הקשר עם המרפאה ולקבוע תור, הוא מקליד את שם הרופא בגוגל – ומקבל מודעה המובילה אל מרפאה אחרת לגמרי. מודעה זו ככל הנראה הועלתה על ידי מתחרה, ורוב הסיכויים הם שמתחת לה מופיעים גם קישורים שעוסקים ברופא השיניים ששמו הוקלד, אבל מרוב כאבים או חוסר תשומת לב הגולש פשוט מקליק על התוצאה הראשונה שהוא רואה, קובע תור במרפאה האחרת – ורופא השיניים איבד לקוח לטובת מתחרהו.

למעשה, Brand Campaign יכול לסייע לך גם למנוע מרופאים או מגופים אחרים לרכוב על המוניטין שלך ולהפנות גולשים שחיפשו ספציפית אותך אל אתרים אחרים שאינם קשורים אליך. אם מתחרה העלה מודעה הפונה אל מי שחיפש את שמך בגוגל, באפשרותך להתלונן בגוגל ולדרוש את הסרת המודעה שלו אשר רוכבת על השם שלך – אבל באפשרותך גם להקדים את המתחרה ולהעלות מודעה כזו מטעמך כדי להבטיח שהגולשים שיראו אותה יגיעו אליך.

לסיכום, למה כדאי לעשות Brand Campaign לשם שלך?

השם שלך הוא המותג שלך, וחשוב להגן עליו. כאשר מישהו מקליד אותו בגוגל, כנראה שהוא מעוניין להגיע ספציפית אליך, לקבל מידע עליך, ליצור איתך קשר ובסבירות גבוהה להגיע לקבל טיפול ולהפוך ללקוח. בין אם יש לך אתר חדש שעדיין לא מופיע בתוצאות החיפוש, אתר ותיק שמתקשה להתמודד מול המתחרים או תחרות לא הוגנת מצד רופאים אחרים – ביצוע Brand Campaign יכול לוודא, ביעילות מקסימלית ובמחיר מינימלי, שגולש שחיפש אותך יראה בראש תוצאות החיפוש קודם כל את הקישור לאתר שלך. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print