שיווק רופא ומרפאה בימי מגיפה עולמית – זמן לחשיבה מחדש

קורונה - מגיפה עולמית

נגיף הקורונה הביא אתו האטה בלתי-נמנעת לכל ענפי המשק (מלבד, אולי, ענף ייצור המסכות והאלכוג’ל). גם ענפי הרפואה האלקטיבית ורפואת השיניים נפגעים מהמשבר – בעתות מיתון, כאשר עתידם הכלכלי של רבים אינו נראה מזהיר, הם נוטים, ובצדק, לדחות את הטיפולים היקרים אותם תכננו לבצע במשך זמן רב. לצערנו, הפגיעה הכלכלית תגרום לכך שגם כאשר סכנת המגיפה תחלוף, ההאטה תישאר איתנו עוד זמן-מה. 

לנוכח הקטנת ההכנסות, מרפאות רבות נדרשות “להדק את החגורה”, והראשון להיפגע הוא סעיף השיווק בתקציב. “ממילא המטופלים לא יבואו,” אומר לעצמו בעל המרפאה בעצב, “אז למה שאנסה בכלל להביא אותם?”

אבל האמת היא ש”האטת הקורונה” היא זמן מושלם לעשות חושבים על השיווק שלכם, לשנות ולתקן, ואם תעשו זאת בזמן – תגיחו בצדה השני של המגיפה עם נכסים שיווקיים טובים משמעותית מכפי שהיו לכם קודם. 

מה אפשר לעשות בזמן הקורונה?

שפרו את אתר האינטרנט שלכם. בצעו את העדכונים הנדרשים על-מנת לשמור על האתר מאובטח ובטוח לגולשים. בדקו את מהירות האתר – מהירות עלייה נמוכה, במיוחד במכשירים ניידים, פוגעת בדירוג האתר במנועי החיפוש. 

בדקו האם תכני האתר עדכניים, וכמה זמן עבר מאז שעלה לאוויר העמוד האחרון. כן, האלגוריתם של גוגל נותן ציון רלוונטיות גבוה יותר למאמרים עדכניים יותר, ולכן כדאי לעדכן ולהוסיף תכנים חדשים כל הזמן. התכנים חייבים להיות איכותיים. רבים פונים לכותבי מאמרים זולים, המייצרים מאות מילים וגובים “לפי משקל”, אך מאמרים אלה אינם מספקים שום מידע חדש שלא ניתן למצוא באתרים אחרים (משם בדרך כלל מעתיקים אותם כותבי מאמרים את תכניהם). הפתרון הוא לכתוב בעצמכם, אם הכישרון מצוי בידיכם, או להפקיד את מלאכת הכתיבה בידיו של קופירייטר מקצועי, ובמקרה של מרפאות – קופירייטר רפואי (בעל השכלה רלוונטית בתחום). 

הכניסו כלים טכנולוגיים חדשים והשקיעו זמן באימון הצוות בעבודה איתם. למשל, התקינו באתר האינטרנט של המרפאה בוט שיתקשר עם כל גולש שנכנס ו”יחלוב” ממנו פרטים ומספר טלפון. חברו פתרונות אוטומציה לשיפור המשפך השיווקי שלכם – למשל, בעזרת פתרון טכני פשוט יחסית תוכלו להטמיע תהליך של remarketing ולהפוך כל מבקר חדש באתר האינטרנט של המרפאה (גם אם אינכם יודעים מי הוא) לקהל יעד לפרסומות בפייסבוק ובאינסטגרם. 

למהדרין – האטה של כמה חודשים היא זמן מושלם לעדכן את עיצוב האתר. עם חלוף השנים, גם האופנות משתנות, ואנו תמיד רוצים שהאתר שלנו ייראה עדכני ומהודק כמה שיותר. בעבר היו נהוגים אתרים עמוסים בתוכן, אך כיום – בעידן של עומס מידע ותכנים – האופנה העיצובית נוטה לכיוון מינימליסטי יותר. מעבר לכך, תוספות עיצוביות שבעבר היו מורכבות לביצוע ודרשו תכנות רב או שימוש בתבניות מוכנות מראש, הפכו כיום לפשוטות הרבה יותר בזכות הופעתם של כלי בניית אתרים משוכללים.

חשבו מחדש על האסטרטגיה שלכם ברשתות החברתיות. אמנם, אם אתם כבר מפרסמים ברשתות החברתיות, אתם בטח חושבים שכיום הפרסום לא יעיל במיוחד, אך אל תפסיקו אותו. הפסקתו תוביל, בהכרח, למחיקתכם מן התודעה, ואנו דווקא רוצים להישאר בתודעת קהל היעד שלנו גם במהלך המשבר, כל שכן מיד אחריו.

יחד עם זאת, בזמן ההאטה ניתן להתמקד בפרסומים שלא מיועדים להבאת “לידים”, אלא להגברת מודעות קהל היעד למרפאתכם – עלותם נמוכה מעט יותר. בנוסף, השקיעו את הזמן שהתפנה ביצירת תכנים חדשים לרשתות החברתיות – תמונות וסרטי וידאו שישמשו אתכם בהמשך הדרך. צלמו את עצמכם מספרים על טיפולים חדשים במרפאה; צלמו את המטופלים שלכם אחרי טיפול מוצלח. אל תשכחו – חומר שצולם היום יכול להפוך לשימושי גם בעוד שנה, ואז תודו לעצמכם על כך שמצאתם את הזמן לצלם אותו. 

ומכיוון שהמגיפה העולמית גורמת לרבים מאיתנו להסתגר בבתים ואף שולחת את חלקנו לבידוד, אין זמן נפלא מזה ללמוד מיומנויות חדשות. היכנסו לפלטפורמה המציעה קורסים אונליין, דוגמת Udemy; בחרו נושא וצאו לדרך. את המיומנויות שתלמדו, תוכלו לנצל אחר-כך גם במרפאת השיניים. המהדרין ישלחו קורס במתנה גם למזכירה ולמנהלת המרפאה שלהם. 

המסר העיקרי שלי – אל תעצרו. המגיפה מפחידה, ההאטה – מייאשת, אך אל תתייאשו בטרם עת. גם להאטה יש יתרונות – היא מאפשרת לנו לעצור, להסתכל סביב, לקחת נשימה (אם אתם לא מצליחים – קחו שקית נייר ונשמו לתוכה עד להקלה מסוימת במצב החרדה…) ולקבוע מחדש את סדרי העדיפויות העסקיים והשיווקיים שלנו. 

המגיפה יכולה להתברר כברכה של ממש. הרי בימים כתיקונם אנחנו רצים כמו ג’וקים ממקום למקום, לעתים תוך דפיקה נמרצת של הראש בקיר, ואין לנו זמן לבחון את תוצאות העבודה שלנו. מהבחינה הזו, המגיפה והורדת ההילוך המאולצת בעקבותיה – מבורכות ועשויות להיות מפתח לשיפור ביצועי הדיגיטל של המרפאה בטווח הארוך. 

===

ד”ר ולדי דבוייריס, DMD, MBA, הוא רופא שיניים ויועץ בתחומי השיווק והדיגיטל למוסדות רפואיים ולחברות טכנולוגיות בתחום הרפואה ורפואת השיניים. כיום עומד ד”ר דבוייריס בראש מיזם Dentist Sapiens  המצעיד את שיווק הטכנולוגיות הדנטליות בישראל אל המאה ה-21

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print