7 המלצות לשיווק דיגיטלי מנצח לרופאים וקליניקות רפואיות

שיווק דיגיטלי מנצח לרופאים וקליניקות רפואיות

שיווק דיגיטלי לרופאים? נשמע מיותר? אבל עם התפתחות הדיגיטל והצמיחה האדירה של משתמשי האינטרנט בארץ ובעולם, שיווק דיגיטלי מקצועי נחוץ היום בכל תחום ובכל מגזר. ישנן אסטרטגיות שיווק דיגיטלי שונות שניתן לתכנן עבור כל רופא באמצעות מחקר יסודי ומקצועי. ככל שתעשיית הבריאות מתפתחת ומתקדמת, המכשור הרפואי גדל והטכנולוגיה מתפתחת, הפרסום הדיגיטלי הופך להיות חיוני בקרב רופאים כדי שניתן יהיה לאפשר חשיפה מקסימלית לטיפולים החדשניים. 

מעטים הרופאים שמפרסמים  בשיווק דיגיטלי, מדובר על בסביבות 4% מכלל הרופאים. 

יש הרבה רופאים טובים ומקצועיים אבל המטופלים אינם יודעים על כך. ולכן כדי להכיר שמות של רופאים מקצועיים/טיפולים חדשניים, הנוכחות הדיגיטלית בהחלט נחוצה. 

 

אני רוצה להציג לכם 7 שיטות לשיווק דיגיטלי עבור רופאים: 

 אתר נגיש וקל לניווט 

הבסיס לנוכחות ברשת זה אתר מקצועי ומתוכנן נכון. לפני בניית האתר מומלץ לתכנן את אסטרטגיית השיווק ואסטרטגיית התוכן של האתר. כמו כן הניווט באתר צריך להיות קל ונגיש. הגולש צריך בקלות להבין היכן ניתן להשאיר פרטים,ובקלות צריך למצוא  את פרטי ההתקשרות של הקליניקה. מומלץ מאד להשתמש בבלוג ומאמרים בתחום, ככל שתתנו מידע בעל ערך לקורא כך תתפסו כמומחים בתחום. 

שיווק באמצעות אימייל

שליחת מייל עם מידע רפואי עבור המטופלים שלכם. שיווק באמצעות אימייל ,הוא כלי מצויין ליידע את המטופלים שלכם על דברים שונים. תכנון אסטרטגיית תוכן ושליחת אימייל ללקוחות יסייע להגדיל את הלידים במרפאה. 

שיווק דרך פייסבוק 

המדיה החברתית היא המפתח לקידום כל מותג וחברה בארץ ובעולם. רופא שנמצא במדיה החברתית ומקבל המלצות ותגובות טובות מלקוחות שלו מגדיל את מעגל העוקבים. בנוסף פייסבוק מאפשרת לשתף את כל עדכוני המרפאה בדף העסקי, שעות פתיחה, פרטי התקשרות, השארת הודעות וכו’. 

תעודדו ביקורות של מטופלים

המשוב של המטופלים שלכם סופר חשוב! תמיד כשבוחרים רופא מבקשים המלצות וככל שיהיו יותר חוות דעת נגישות באינטרנט כך הסיכוי שיותר מטופלים יגיעו אליכם. יש מספר אופציות לביקורות, האופציה הנוחה והפופולרית ביותר זה השארת ביקורת כתובה, אופציה נוספת ומאד מומלצת היום זה סרטון של הלקוח שלכם ממליץ על הטיפול. סרטון המלצה ברשתות החברתיות זוכה לחשיפה גבוהה. 

ערוץ יוטיוב עם סרטונים

ערוץ יוטיוב עם סרטונים של הטיפולים, הסבר על הטיפולים, המלצות של לקוחות מרוצים, סרטונים של הרצאות, סרטונים מכנסים רפואיים ועוד יכול להוות ערך לגולש ולהגדיל את החשיפה של המרפאה. סרטונים טובים מייצרים טראפיק גבוה ואיכותי לאתר. מה שעשוי להשפיע גם על הדירוג האורגני שלכם בגוגל. 

קידום אתרים אורגני SEO 

קידום אורגני ודירוג גבוהה במנוע החיפוש של גוגל, יסייעו רבות ללקוחות פוטנציאלים למצוא אתכם. אם גולש מחפש רופא שיניים בתל אביב והמרפאה שלכם נמצאת בתל אביב ולא מופיעה בדף הראשון במנוע החיפוש של גוגל, סביר להניח שאותו הגולש לא יגיע אליכם. הדירוג של האתר שלכם חשוב מאד עבור גולשים המחפשים את תחום ההתמחות שלכם.  

קידום ממומן PPC  בגוגל 

פרסום במנוע החיפוש של גוגל לפי ביטויים מובילים שהגדרת לגולש. הפרסום בגוגל מאפשר לרופאים להציג מודעות רק למי שמחפש מידע בתחום שהרופא מתמחה בו. כלומר רופא שיניים יבחר להציג מודעות לפי ביטויים הקשורים לתחום ההתמחות שלו ברפואת שיניים. הדבר מאפשר למקד את הקהל ולהציג את המודעות בצורה מדוייקת רק למי שמתעניין במידע הקשור לתחום ההתמחות של הרופא. חשוב לערוך מחקר מילות מפתח בהתאם לביטויים שהמטופלים ישתמשו במהלך החיפוש. 

לסיכום, 

שילוב כל הפלטפורמות הדיגטליות  בצורה מקצועית , יביאו לבניית תדמית הרופא והמרפאה באינטרנט יגדילו את החשיפה ובהתאם את הפניות למרפאה. ככל שהמידע של הרופא והטיפולים שהוא מציע יהיה נגיש לגולשים כך יהיה קל למצוא את הרופא המתאים בכל תחום. בעולם דיגיטלי מתפתח כפי שאנו חיים היום מידע בכל תחום מחופש ברשתות החברתיות ובמנוע החיפוש של גוגל. לכן הצגת המידע בצורה מקצועית חשובה מאד ותסייע רבות בניית התדמית של הרופא ובמספר הפציינטים שיצרו קשר עם המרפאה. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print