שיווק דיגיטלי לרופאים בפייסבוק ובאינסטגרם

יותם לביא

שיווק רופאים בפייסבוק ובאינסטגרם הוא תופעה הולכת וגוברת. מה שהיה בעבר נחלתם של הפלסטיקאים והרופאים העוסקים באסתטיקה, הופך יותר ויותר לנחלתם של חלק ניכר מהרופאים הפועלים במסגרת השוק הפרטי. אורתופדיה, גינקולוגיה, כירורגיה כללית, קרדיולוגיה ורפואת עיניים – אלו הם רק חלק מתחומי הרפואה שניתן למצוא כיום ברשתות החברתיות.

מדוע רופאים נכנסים לעולמות ה״סושיאל״?

נתחיל מההתחלה – מומחים בכירורגיה פלסטית ורופאים נוספים העוסקים באסתטיקה, הבינו כבר די מזמן שהרשתות החברתיות הן מעין תיק עבודות, שמאפשר להם להגיע לקהל גדול, ואף להגדיל אותו עם הזמן. השאלה כעת היא מדוע גם רופאים בתחומים נוספים ״חצו את הקווים״ אל עבר עולמותיהם של מארק צוקרברג ועוד מיליארדי משתמשים בעולם. ואולי התשובה נמצאת בגוף השאלה? רופאה או רופא שמחליטים לקחת את הניסיון שצברו בתחומם, ולפעול באופן פרטי, בין אם בייעוצים, טיפולים מרפאתיים או ניתוחים, מבינים היום יותר ויותר – מדובר בניהול עסק לכל דבר ועניין. וכמו בכל עסק אחר, גם בעסק שלמעשה מוכר שירותי אורתופדיה או רדיולוגיה פרטיים, ויש לו מתחרים רבים (ואף הולכים ומתרבים) – גם כאן יש צורך של ממש במיתוג ושיווק על מנת להביא מטופלות ומטופלים.

״פה לאוזן״

המלצות של קולגות או מטופלי עבר יכולות להיות האלמנט החשוב ביותר בתחום הבאת מטופלים לקליניקה הפרטית. ואם הרופא דאג להקים אתר תדמית מכובד, שעולה בראש החיפוש בגוגל, בכל פעם שמחפשים את שמו – אולי זה מספיק?! לא בטוח.

שיווק דיגיטלי לרופאים

שיווק דיגיטלי לרופאה או רופא בהחלט מתחיל שם – במנוע החיפוש גוגל, שכולנו נכנסים אליו כדי לבדוק כמעט כל דבר, וכך גם כדי לבדוק על הרופאה המומחית או הרופא המומחה שקיבלנו עליהם המלצה. שיווק בגוגל, ממומן או אורגני (חינמי), גם הוא נדבך חשוב שיכול להביא מטופלות ומטופלים מחוץ לתחום ה״פה לאוזן״. אך, שיווק דיגיטלי לרופאים איננו רק קידום האתר, וככל שנרחיב את היריעה – נוכל במקרים רבים להשיג תוצאות טובות יותר לאורך זמן.

אז לרוץ ולהקים דף פייסבוק?

רופאות ורופאים רבים מחזיקים מחזיקים בעמוד פייסבוק עסקי (אשר טכנית – נוצר מתוך חשבון הפייסבוק הפרטי של בעלי העמוד), עמוד שיש בו פרטים מעטים, והוא איננו פעיל באופן שוטף. הקמת העמוד לוקחת דקות בודדות, וכמעט כל מי שמכיר מעט את פלטפורמת פייסבוק, יכול לבצע את ההקמה לבדו בקלות יחסית. אך בניגוד לאתר אינטרנט, שיכול לשמש רק כמעין כרטיס ביקור, ולעלות בחיפוש בגוגל כשמחפשים את שם הרופא – שיווק רופאים בפייסבוק או באינסטגרם לא שווה הרבה (בלשון המעטה), אם הוא סטטי וחסר כל פעילות שוטפת. לכן, רופאות ורופאים – אם השתכנעתם מהמאמר הזה, או מכל סיבה אחרת, שפייסבוק ו/או אינסטגרם הן פלטפורמות שאתם צריכים להיות בהן, זכרו כי הקמת עמוד עסקי היא אולי התחלה, אבל ללא המשכיות, אין בכך תכלית של ממש.

כיצד מתנהל שיווק רופאים נכון בפייסבוק ובאינסטגרם?

עמודי פייסבוק מוצלחים ומצליחים, ככלל, מבוססים על מתן ערך אמיתי לגולשים – באמצעות תוכן טקסטואלי וויזואלי. יש אינספור עמודים, מפרסמים, פרסומות ופוסטים ברשתות החברתיות, וכדי לתפוס את תשומת הלב של המטופלת או המטופל הפוטנציאליים שלכם, ואף להפוך אותו לעוקב קבוע – צריך ליצור עניין. מה ניתן לעשות? אסטרטגיית התוכן, מן הסתם, שונה מרופא לרופא, ועם זאת – נוסחה שיכולה לעבוד לרוב היא: שילוב של העלאת תכנים אישיים ואותנטיים מהיומיום בבית החולים, בחדר הניתוח, בחדר הטיפולים או בקליניקה – יחד עם העלאת תכנים מקצועיים, שיכולים להיות רלוונטיים ומעניינים לקהל הרלוונטי שלכם.

מה עוד?

סרטונים, סרטונים, סרטונים – טקסט או תמונה לא ישתוו כמעט לעולם לסרטון, הן מבחינת היכולת של הגולשים להכיר אתכם, עוד לפני שהגיעו אליכם למרפאה, והן מבחינת הקידום בפייסבוק ובאינסטגרם. אסביר: הרשתות תופסות סרטונים כאלמנטים מעניינים יותר מטקסטים ותמונות, כאלה שמשאירים את הגולשים אצלן, ולכן מקדמות אותם טוב יותר.

ומי ייחשף לתוכן?

זו שאלה מורכבת, שהתשובה עליה משתנה בין רופא לרופא, בין היתר על פי ״כוחו״ והפופולריות שלו בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו ובעיקר ב״עולם האמיתי״. באופן כללי – גם באינסטגרם אך במיוחד בפייסבוק – שיווק אמיתי שמניב תוצאות לאורך זמן, מצריך ניהול קמפיינים (מה שקרוי גם קידום ממומן), עם פילוח מדויק של קהל היעד.

כל יצירת התוכן, ההעלאה באופן שוטף והקידום – זה הרבה עבודה כמו שזה נשמע?

בהחלט כן, ולכן לא כל רופא קופץ על המציאה ומתחיל בקריירה משנית בפייסבוק ואינסטגרם. ישנן חברות המתמחות בניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם לרופאות ורופאים, אשר מבצעות את רובה ככולה של העבודה. לתוצאות מיטביות, נדרש שיתוף פעולה מהרופאה או הרופא, אך מדובר בהשקעה פחותה בהרבה מזו הנדרשת לניהול עצמאי של העמודים העסקיים ברשתות.

===

יותם לביא, בעלים ומנכ״ל שותף בסוכנות C digital marketing שיווק רופאים.
לשיחת ייעוץ בנושא שיווק המרפאה הפרטית, ניתן לחייג או לשלוח הודעת וואטסאפ לטלפון 054-6554099
אתר אינטרנט: 
www.cdigitalmarketing.co.il
חוות דעת לקוחות: https://www.bizreviews.co.il/provider/c-digital-marketing

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print