איך להתמודד עם ביקורת לא טובה על המרפאה, פוסט שיקרי או דיון ברשת?

סבטלנה ניקסון
היום בבלוג נדבר על הצד הפחות נחמד של הרשתות החברתיות ותקבלו כמה טיפים שאני מקווה שלא תצטרכו ליישם לעולם. 
לצורך כתיבת הבלוג וכדי לתת את הזווית המשפטית המדויקת התייעצתי עם עו”ד ד”ר שני רופא – דוקטור למשפטים ומומחית בלשון הרע ברשתות החברתיות.
הרשתות החברתיות שינו את חוקי המשחק ובפוסטים קודמים תוכלו לחזור ולקרוא על היתרונות הברורים של נוכחות ברשת, פרסום יותר נכון, נגישות לקהל הלקוחות שלנו ועוד.

אך מה עושים כאשר עולה ביקורת לא טובה, פוסט שקרי או דיון ברשת?

הדבר הנכון ביותר לעשות באופן ציבורי לתת תגובה ראויה, כדי שמי שיקרא את הביקורת השלילית יראה מיידית תגובה שירותים ומתחשבת של המרפאה, בשום אופן לא לנסות להתנגח ולצאת עם היד על העליונה.
תזמינו את המגיבים/ רושמי הביקורת לדבר אתכם בפרטי והגיעו לפשרה סביב הנושא הבעייתי.
ברוב המקרים אנשים בלהט הרגע כותבים דברים שלאחר מכן מתחרטים עליהם, אל תפסלו שיש גם צדק בדברים שלהם, ניתן ללמוד ולשפר גם מתגובות וגם פרסום שלילי יכול לצאת לטובה עם תגובה חיובית.
במידה ולא מגיעים לפשרה או אתם בטוחים שיש לשון הרע או כוונה לפגיעה בזדון, אין ברירה מלפנות לעו”ד. 
לפני שנסביר מה עו”ד יכול לעשות אחזור שוב לפוסטים הקודמים ולדבר הכי חשוב בטיפולים אסתטיים – תיאום ציפיות עם המטופלים, הסבר על ההליך ולאיזה תוצאות ניתן להגיע וגם מהן הסכנות, להיות שקופים. זה דבר שדיברנו עליו בהקשר של הצלחת הטיפול ושביעות רצון אך כעת נוסיף לכך גם חשיבות משפטית ואת ההמלצה לתעד ולהחתים על מסמכים.
בפניה לעו”ד הדבר החשוב הוא בראש ובראשונה לעצור את הפגיעה ולכן חשוב להגיש סעד זמני דחוף – להסיר לאלתר את הפרסום, ולפעול כמה שיותר מהר (4-5 ימים ) ולהמנע משיהוי שעלול להזיק בהמשך. בטווח של שבוע מרגע בקשת הסעד הזמני הפרסומים כבר יוסרו.
לאחר מכן התיק מתנהל במשך כשנתיים/שלוש בסופם ייקבע הדין.

למה חשוב תיאום הציפיות, ההסברים וגם התיעוד?

הגנת אמת דיברתי – לקוח/ה יכולים להגיד תראו, כל מה שכתבתי קרה לי באמת, יש הוכחות.
אך במידה ואתם פעלתם לפי הספר והלקוח/ה בחר/ה לעבור את ההליך מרצונו/ה לאחר תיאום ציפיות והסברים, האמת דיברתי לא עומדת לזכותם.
 
במידה ונכתבה ברשת ביקורת שלילית ע”י אדם שכלל לא ביקר במרפאה יש כאן כוונת זדון ולכן הקנס בחוק אף כפול במקרה זה.
נסיים עם מוסר השכל שהגיע מעו”ד ד”ר שני רופא המטפלת במקרים כאלו.
חשוב שכל קורא וכל אחד שמשתמש בפייסבוק (או פלטפורמות אחרות) ידע שאפשר להשמיד עסקים דרך שיימינג ברשת, שלא נדבר על עוגמת הנפש והצער הנגרמים לבעל העסק, העובדים וגם משפחותיהם.
המקלדת זה כלי נשק לא פחות מסוכן מכל אמצעי אחר – הישמרו לנפשותיכם.

===

סבטלנה ניקסון, NIXON MEDICONSULT – ליווי וייעוץ עסקי למרפאות. מעל 20 שנות ניסיון ניהול ותיאום במרפאות פרטיות בישראל, בעלת MBA במנהל עסקים עם התמחות בייעוץ ארגוני.
https://www.facebook.com/NIXONMEDICONSULT

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print