איך להביא לקוחות חדשים למרפאה

סבטלנה ניקסון

היום בבלוג אתייחס לשאלה שאני נשאלת הכי הרבה,

איך להביא לקוחות חדשים למרפאה?

ראשית צריך להבין שלהבאת לקוחות יש עלות ובהשוואה לעלות שימור לקוחות קיימים היא גבוהה יותר. אך גם אם למרפאה יש לקוחות קבועים וחוזרים, לקוחות חדשים חשובים לרווחיות והישרדות העסק מכיוון שבטווח הרחוק לעסק יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתקיים רק מהלקוחות הקבועים.

מהצד השני אני רואה גם רופאים ומרפאות שמבינים שיש עלות להבאת לקוחות והם משלמים סכומי כסף גדולים מאוד כאשר התמורה והלקוחות לא תמיד מגיעים יחד איתם.

כיצד לעשות זאת נכון ?

📱 בעבר דרכי הפרסום שלנו היו עיתונים, מקומונים, שלטי חוצות, רדיו, טלויזיה וכד’ – פלטפורמות עם פרסום יקר ולא ממוקד, כיום הפרסום במערכות גוגל ופייסבוק זול משמעותית וגם מאפשר לסמן קהלים רלוונטים ולסנן לא רלוונטים. פרסום ממומן וקמפיינים ברשתות החברתיות הם חובה לכל מרפאה לטובת הבאת לקוחות חדשים.

💻 בתחום שלנו יש חשיבות לביקורות מטופלים, אדם שיגיע אליכם דרך האינטרנט בוודאות יחפש לקרוא ביקורות ולקבל “חיזוקים” לבחירה שלו. תהיו נוכחים באחד האתרים לביקורות, האתרים, מלבד המידע והביקורות שהם נותנים למשתמשים, גם מגדילה את התוצאות בגוגל ואגב גוגל, בדקו האם העסק שלכם קיים בגוגל והאם המידע שמופיע נכון ומעודכן כך גם באתר איזי. בשניהם הנוכחות ללא תשלום וחשובה.

🤝🏻 מומלץ לעשות שיתופי פעולה עם עסקים אחרים בתעשיית היופי ולתחום הפעילות שלכם. בעולם שלנו משלבים לרוב רופאים מתחומים מקבילים (למשל פלסטיקאים ורופאי עור), קוסמטיקאיות, יועצי תזונה ועוד. אך אפשר לצאת מהקופסה ולעשות שיתוף פעולה עם כל עסק שאנחנו חושבים שאפשר יהיה ניתן לעניין את הלקוחות שלו.

💬 לקוחות שגרירים הם לקוחות קבועים שיספרו וימליצו עלינו לסובבים שלהם. שגרירים זו דרך מצוינת להביא לקוחות חדשים למרפאה. צריך לדאוג שהשגרירים שלנו מתוגמלים בהתאם ויש הרבה דרכים לתגמל, כל מרפאה בהתאם לאופי והיכולת שלה.

💳 פרסום ממומן – העלות של יחסי ציבור וכתבות ממומנות, בכל פלטפורמה שהיא, גבוהה מאוד בהשוואה לפרסום ממומן ברשת. אבל זה לא אומר שלא צריך. כתבות ממומנות זה דבר חשוב, נותן אפקט אחר וערך עבור הלקוחות שלנו, לכן שמתכננים את תקציב השיווק והפרסום אני ממליצה לקחת בחשבון יחסי ציבור/כתבות ממומנות ואחת לתקופה לשלב שימוש באמצעים אלו כדי לקדם את המרפאה ולהביא אליה לקוחות חדשים.

אני מזמינה אתכם לפנות אלי לייעוץ בכל אחד מהנושאים והסעיפים.

בפעם הבאה אתייחס לטיפול נכון בלידים והלקוחות החדשים.

———————————

סבטלנה ניקסון, NIXON MEDICONSULT – ליווי וייעוץ עסקי למרפאות. מעל 20 שנות ניסיון ניהול ותיאום במרפאות פרטיות בישראל, בעלת MBA במנהל עסקים עם התמחות בייעוץ ארגוני.
https://www.facebook.com/NIXONMEDICONSULT

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print