דוקטור – איך אתה מטפל ב”מבזבזי הזמן” שלך?

שימושי?

האם ואיך אפשר לטפל גם בניהול וניצול הזמן בצורה יעילה ?

5 “טיפים” שיאפשרו לך דוקטור להוריד קצת את הרגל מהדוושה, ליצור לעצמך זמן איכות, זמן עם משפחה, חברים, זמן לתחביבים.

כי יש דברים שלא כדאי לדחות לפנסיה…

1) אתה עובד בכמה מקומות עבודה ?

לא פעם מספרים לי רופאים על לו”ז מטורף שבו הם מתרוצצים בין בית החולים שבו הם נמצאים בדר”כ כל בוקר, אל המרפאה של קופת חולים שגם שם הם נמצאים 2-3 פעמים בשבוע בשעות אחה”ץ והערב, וגם… לקליניקה הפרטית.

  • איך אפשר להתייעל ? לבדוק את שלושת ההתחייבויות (בית חולים, מרפאה, קליניקה ) מבחינת רווח לשעה. אם לדוגמה המחזור המתקבל משלוש משמרות עבור מרפאת קופ”ח כ-15 ש”ש נמוך בצורה משמעותית משעות הקליניקה הפרטית, אולי אפשר להוריד לשתי משמרות ? ואולי אפשר לחבר שתי משמרות יחד ואז תחסוך את הנסיעה וההתארגנות במרפאה ?

אחד הרופאים שייעצתי להם עבד בקליניקה פרטית במרכז תל-אביב, שלוש פעמים בשבוע היה נוסע לעשות משמרות עבור קופ”ח ברעננה. ע”י בדיקת הרווחיות והכדאיות הוסכם שכדאי להמשיך גם במשמרות אלו… אבל בהבדל אחד משמעותי !!! במקום שלוש נסיעות בשלושה ימים שונים אל המרפאה ברעננה… ריכוז של השעות ליום אחד. משעה 08:00 עד 14:00, הפסקה של שעה, המשך עבודה מ  15:00-21:00  סה”כ 12 ש”ש. וחיסכון של כ- 4 שעות נהיגה.

2) כמה זמן וכמה פעמים אתה מול המטופל ?

  • למשל רופא בתחום כירורגיה פלסטית, כמה פעמים ולכמה זמן בכל פעם אתה רואה את הפציינט ? האם אפשר חלק מהפגישות לקצר / לייעל, האם ניתן להעביר חלק מהטיפול והסמכויות לאיש צוות נוסף ?

ע”י מילוי שאלון אינטראקטיבי במחשב, בהנחיית מזכירה / מנהלת המרפאה, הפציינט מגיע אל הרופא לפגישה הראשונה כשיש עליו את מירב הפרטים הנחוצים. מכין את הרופא ומקצר באופן משמעותי את המפגש הראשון.

לאחר ביצוע הפרוצדורה, יש לא פעם כמה ביקורות שהפציינט מוזמן אליהן. במידה ובוצע ניתוח, האם ניתן לשכור את שרותיה של אחות מוסמכת שתגיע אל הפציינט לביתו לביקורת ראשונה. שרות ש”משדרג” את הרופא והמרפאה, ללא ספק יותר נוח למטופל, חוסך פגישה שלמה מתוך תהליך הטיפול. סה”כ חסכנו בתהליך שעה אחת. אם אתה מבצע 10 ניתוחים לשבוע, המשמעות היא 40 !!! שעות חיסכון בחודש ? 

3) כמה אתה “מבזבז זמן” כל יום על המיילים ?

  • ע”י הפעלה של מודל פשוט לביצוע, (מודל הרמזור) ניתן לתעדף את המיילים המגיעים לפי דרגת החשיבות שלהם. מגיעים אל החשוב והדחוף בזמן, נותנים מענה גם על החשוב ולא דחוף, בסוף גם מגיעים בכל יום אל הלא חשוב למענה בהתאם.

הפעלת המודל הביאה לחיסכון של כחצי שעה ביום לפחות. חיסכון של 10 !!! שעות לחודש.

4) האם יש לך נותני שרות / ספקים במרפאה ?

  • מי מטפל בהם ? מי דואג למלאי, למחיר ותנאים נוספים ?

ע”י הפעלת שיטת ה”בנק” ניתן להשיג תנאים טובים מול הספקים השונים, זאת בנוסף לתכנון של המלאי השוטף מאפשר להוריד התעסקות בדברים השוטפים. חסכון של מספר שעות בחודש.

5) כמה מהמטופלים שמגיעים להתייעצות לא מתאימים לך ?

  • האם יש מטופלים שמגיעים להתייעצות לפני שנעשתה בדיקה אם הם אכן מתאימים ואפשר לתת להם מענה טיפולי במסגרת המרפאה ?

לקוח שלי בעל מרפאה פרטית, עשה את כל מה שכתוב בספר: הקים אתר, נתן לחברה חיצונית לעשות עבורו קידום באינטרנט, הושיב מוקדנית שתענה לכל הפניות והלידים שהגיעו למרפאה. התוצאה הייתה 30 פניות בשבוע… מתוכן רק 2 הפכו להיות מטופלים בפועל. בזבוז זמן של כל המערכת השיווקית, שלך הרופא שמגיעים אליו מטופלים לא מתאימים, של הרבה מאוד כסף שנזרק לפח בלי להביא תוצאות.

חיים הרן

אפשר וכדאי, אחת לתקופה, לעצור לרגע ולבדוק לאן ואיך אתה מוביל את העסק שלך. אולי עכשיו לקראת 2021 ?

===
חיים הרן 
MBA  מרצה ויועץ עסקי בתחומי ניהול, תפעול שיווק ומכירות. מומחה בתחומי רפואה, ניהול ותפעול קליניקות ומרפאות.
https://haranhaim.wixsite.com/businessconsultant

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print