חשיבות המתאמת במרפאה

סבטלנה ניקסון

הרבה זמן התלבטתי לפני שאכתוב בלוג על חשיבות המתאמת במרפאה, אזכיר שוב במסגרת גילוי נאות, אני באה מצד המתאמות ועובדת עד היום במשותף עם ד”ר טל נחליאלי.

מתאמת היא הכוח המניע של המרפאה, לתפיסתי הרופא צריך להתעסק כמה שפחות במה שקורה סביב וכמה שיותר במטופלים עצמם, כמובן שזה בהתאם לגודל המרפאה והותק שלה שכן בהתחלה כולם צריכים לעבוד ולתרום יותר עד לגדילת המרפאה.
אך דווקא בשלבים אלו יש חשיבות גדולה יותר למתאמת מכיוון שאם היא בעלת ניסיון במרפאות ויודעת למכור ולסגור עסקאות זה יקרה. תזכורות למה שכתבתי כבר פעם או פעמיים, למטופלים אין יכולת לבחון את מקצועיות הרופא, ולכן שיש מתאמת חזקה ובעלת ניסיון במרפאה חדשה ברוב המקרים זה אפילו יותר חשוב מהרופא בעצמו.

כאשר המרפאה גדלה הרופא כבר פחות מתעסק בהבאת לקוחות, שיווק ופרסום ויותר בטיפול, ובהחלט יש היגיון שיתמקד במקצוע שהוא למד בשבילו כלכך הרבה שנים.

המרפאה עובדת מצוין, גדלה אך מתחילה להיות אווירה של “אני עושה כאן הכל ומגיע לי יותר”
כן, ברוב המוחלט של המקרים נוצר “קצר” סביב כסף , אך הסיבה לתחושה של המתאמת מגיעה מתפוקה טובה של המרפאה, עבודה טובה של המתאמת שמתבטאת בסגירות וגם במילים טובות מהרופא וגם מהמטופלות “בזכותך אני פה” , “רק בגללך סגרתי” – אלו משפטים שאני שומעת בעצמי ושומעת גם ממתאמות אחרות שאני עובדת איתן או מכירה.

דברים אלו יכולים ליצור אצל המתאמת הרגשה שהיא הדמות החשובה במרפאה ומגיע לה יותר, לפעמים היא צודקת ומגיע לה יותר, כל מקרה לגופו אך גם המתאמת צריכה גם לדעת את המקום שלה, בסוף המרפאה נבנתה סביב הרופא, נכון שההצלחה משותפת ולא הייתה נעשית בלי המתאמת, הסגירות, השיווק והניהול של כל המרפאה אך צריך לחשוב על זה ככה ותענו לעצמכם.
אם המתאמת לא מגיעה יש מרפאה?
אם הרופא לא מגיע יש מרפאה?
מהצד של הרופאים נשאלת השאלה כמה הרופא צריך לתת למתאמת (ושאר הצוות) חופש לעשות את עבודתם וכמה להיות מעורב, כי להחלטה שלו יש השפעה גם על תחושת המתאמת ונדגים בעזרת קצוות הקיצון.

חופש מוחלט – המתאמת מרגישה את החופש, עושה את עבודתה, דואגת למרפאה בכל היבט אך מרגישה שהיא הדמות החשובה במרפאה.
פיקוח מוחלט – המתאמת ושאר הצוות לא מתנהלים בלי אישורי הרופא, למרפאה קשה להתקדם בלעדיו וכאן אין שום סיכוי שהמתאמת תרגיש הדמות החשובה במרפאה.

האמצע הוא תחום רחב וכל רופא ומרפאה צריכים למצוא את האיזון הנכון בשבילם שקרוב לוודאי גם ישתנה עם הזמן.
השורה התחתונה של הפוסט היא שמתאמת חשובה בהצלחת המרפאה ובתור מלווה ויועצת עסקית ששמה לעצמה מטרה לקחת את המרפאה לשלב הבא אני אומרת שאפשר להתחיל בלי מתאמת, אבל כדי להתקדם לשלב הבא צריך מתאמת.
כל רופא ומתאמת יקחו אחרת את הבלוג ואשמח לתגובות שלכם.

===

סבטלנה ניקסון, NIXON MEDICONSULT – ליווי וייעוץ עסקי למרפאות. מעל 20 שנות ניסיון ניהול ותיאום במרפאות פרטיות בישראל, בעלת MBA במנהל עסקים עם התמחות בייעוץ ארגוני.
https://www.facebook.com/NIXONMEDICONSULT

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print