כל הדרכים שבהן רופאים יכולים לשווק ברשת

שיווק מרפאה

כמו כל עסק בשוק תחרותי, גם רופאים צריכים לעסוק בשיווק של עצמם. זאת על מנת שמטופלים פוטנציאליים יוכלו קודם כל לדעת על קיומם, ומעבר לכך גם לראות בהם אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים מספיק כדי לבחור בהם על פני רופאים דומים. אלא שבניגוד לעסקים כמו חנויות או מסעדות, שיכולים לפרסם את עצמם באמצעי התקשורת, קיימים סייגים ומגבלות על פרסומים שיווקיים של רופאים.

לכן בנוסף לכל הידע המקצועי בתחום הרפואי שבו אתם עוסקים – יש גם כמה דברים חשובים שכדאי לדעת (וליישם!) בנושא הנוכחות הדיגיטלית שלכם. כן, אתם יכולים לשווק את עצמכם ברשת, והנה כמה המלצות:

  1. אתר אינטרנט משלכם

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל אתר משלכם הוא הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר. הסיבה פשוטה: בימינו, כאשר אדם מרגיש לא טוב, הדבר הראשון שהוא עושה הוא חיפוש בגוגל וביקור באחד הקישורים הראשונים שמופיעים לו בתוצאות החיפוש. ברוב המקרים, אדם שהתרשם לטובה מהאתר גם יקבע בו תור לטיפול – ולכן אתם רוצים להיות בין תוצאות החיפוש הללו. 

אם כך, הצעד החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא לבנות לעצמכם אתר. תוכלו לתאר בו את השירותים או הטיפולים שלכם, להציג חוות דעת חיוביות של מטופלים מרוצים, להעלות סיפורי מקרה או מאמרים מקצועיים וכדומה. 

הצעד המתבקש הבא הוא לבצע פעולות SEO  – Search Engine Optimization כדי שגוגל אכן יציג את האתר שלכם במיקום כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. בין הפעולות הללו ניתן למנות, למשל, שילוב של ביטויי מפתח בתכנים שלכם – כלומר ביטויים שהמטופלים הפוטנציאליים עשויים לחפש בגוגל, כמו שמות של מצבים רפואיים או טיפולים בתחום ההתמחות שלכם. 

לקריאה נוספת על בניית אתר לרופא לחצו כאן

  1. חוות דעת והמלצות

כולנו נעדיף לאכול במסעדה שקיבלנו עליה המלצה או לקנות בחנות ששמענו עליה דברים טובים – וכך פועלים גם רוב המטופלים הפוטנציאליים שלכם. בסקר שנערך בארה”ב, בשנת 2019 שיעור המטופלים המשתמשים בחוות דעת עמד על 94%(!). בשנת 2013, לשם השוואה, 32 25% מהמטופלים דיווחו על שימוש במאגרי חוות דעת.

המסקנה: ככל שיהיו עליכם יותר חוות דעת חיוביות והמלצות ברשת, כך יגדלו הסיכויים שמטופלים יבחרו להגיע דווקא אליכם. לפעמים להמלצה טובה על רופא יש כוח חזק יותר מקרבה גיאוגרפית למרפאה!

לכן עודדו את המטופלים שלכם לכתוב עבורכם את חוות דעתם. תוכלו להעלות אותה לאתר שלכם, לשתף ברשתות החברתיות וכדומה. טיפ: בקשו בעיקר מהמטופלים שסביר להניח שיכתבו חוות דעת חיובית.

לקריאה נוספת על חשיבותן של חוות דעת בקבלת החלטות של מטופלים

  1. פעילות ברשתות החברתיות

רוב המטופלים שלכם נמצאים שם, וזו בדיוק הסיבה לכך שגם אתם רוצים להיות שם: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ורשתות חברתיות אחרות הן זירות שבהן תוכלו לשתף את התכנים המקצועיים שלכם, להעלות תכנים מסוגים שונים ולהיות בקשר עם העוקבים, כדי שלפחות חלק מהם יהפכו גם למטופלים.

שימו לב שבכל רשת חברתית יש סוגי תכנים שונים, מאפיינים שונים וכללים משלה. בפייסבוק לדוגמה תוכלו לפתוח דף עסקי ו/או להשתתף באופן פעיל בקבוצות פייסבוק מקצועיות בתחום שלכם: לענות לשאלות גולשים, לתת טיפים או עצות כלליות וכדומה. גם בפייסבוק וגם באינסטגרם תוכלו לעלות לשידור לייב ולענות לשאלות – וכן הלאה.

  1. סרטוני וידאו

היום כבר לא מספיק לכתוב פוסט או להעלות תמונה; המדיה השולטת ברשתות החברתיות היא וידאו. וזה אפילו לא מאוד מסובך לביצוע ולא מצריך צילום או עריכה מקצועיים: פשוט צריך לכוון לעצמכם מצלמה ולדבר. אם תרצו ויהיה לכם קצת זמן בין מטופלים, תוכלו גם לערוך, להוסיף כתוביות ואולי כמה אפקטים – אבל זה ממש לא קריטי. הסרטונים הכי ויראליים בטיקטוק, למשל, הם סרטונים קצרים עם ערך אינפורמטיבי או בידורי כלשהו, ולאו דווקא המושקעים שביניהם. 

אגב, טיקטוק זו רק דוגמה. אמנם יש המון רופאים בתחומים מגוונים בטיקטוק, אבל הסרטונים שלכם יכולים לעלות גם לערוץ היוטיוב שלכם, לדף הפייסבוק העסקי, לאתר ועוד.

  1. כתבות מקצועית

כתבות מקצועיות בענף הרפואי שבו אתם מתמחים יכולות ליצור, לחזק ולשמר את האוטוריטה המקצועית שלכם בעיני מטופלים פוטנציאליים. אפשר להעלות כתבות מקצועיות כמאמרים באתר שלכם או לפרסם מאמרי אורח באתרים אחרים – למשל של קולגות או של אתרי תוכן מעולם הרפואה. גם אתרי תוכן גדולים כמו כלכליסט, מאקו, YNET, דה-מרקר, גלובס וכיו”ב ישמחו לפרסם אצלם כתבה מקצועית בתחום שלכם (תמורת תשלום כמובן).

יתרון נוסף של כתבות מקצועיות הוא העובדה שאפשר לרוב ליצור קישור מהכתבה המקצועית אל האתר שלכם, כך שמי שכבר ייתקל בה יוכלו להגיע אליו, לקבל מידע נוסף ואולי גם לקבוע תור. אגב, אם אין לכם פנאי לכתוב כתבה מקצועית, תוכלו להיעזר בכותב תוכן שיחסוך עבורכם זמן.

  1. גוגל לעסק שלי (Google My Business)

גוגל לעסק שלי הוא שירות חינמי של חברת גוגל, המאפשר לעסקים (ולצורך העניין, גם לרופאים) להירשם לפלטפורמה דמויית-אתר, שתתפרסם במפות גוגל ובתוצאות חיפוש של חיפושים רלוונטיים. 

היתרון העיקרי של שימוש בשירות גוגל לעסק שלי הוא האפשרות להופיע בחיפוש מבוסס מיקום. כלומר אם אדם בפתח תקווה יחפש נוירולוג, לדוגמה, תוצאות החיפוש שהוא יקבל יציגו בפניו קודם כל נוירולוגים בפתח תקווה, ומביניהם קודם את אלה שקרובים אליו פיזית. 

חשוב לדעת שצד היתרון המשמעותי של חיפוש מבוסס מיקום, לגוגל לעסק שלי יש גם כמה חסרונות. לדוגמה, כל אדם שמזדהה בעזרת חשבון ג’ימייל יכול לכתוב בו חוות דעת, אבל זה דווקא עשוי להיות פתח לבעיות: מטופלים אמיתיים עלולים להימנע מלחשוף פרטים רפואיים אישיים, ולעומתם דווקא מתחרים או אנשים עם כוונות לא-טהורות יכולים להתחזות למטופלים ולכתוב חוות דעת שליליות כדי לפגוע. מה גם שכאשר מבקרים בכרטיס גוגל לעסק שלי של רופא מסוים, ניתן לראות למטה גם הפניות למתחרים שלו תחת הכותרת “אנשים מחפשים גם”. 

  1. אינדקסים של רופאים

אינדקס הוא מאגר של אנשי מקצוע בתחום מסוים, וקיימים ברשת גם אינדקסים של רופאים. אמנם לא כולם אחידים מבחינת איכות, רמת עדכון או מחיר, ובכל זאת זו עשויה להיות אפשרות טובה עבור רופאים שמעוניינים להגדיל את החשיפה שלהם למטופלים פוטנציאליים. לכן כדאי לבדוק את האינדקסים הללו, להבין את השוני והייחודיות של כל אחד מהם; ולשקול להירשם לאלה שמתאימים לכם כדי להופיע בתוצאות חיפושים שמתבצעים על ידי גולשים (בדרך כלל על פי פילוחים של תחומי מומחיות, מיקום גיאוגרפי וכיו”ב).

לסיכום, כך יהיה לכם יומן תורים מלא ורשימות המתנה:

אל תסתפקו רק בדף עסקי בפייסבוק או רק בכרטיס גוגל לעסק שלי, אלא עשו גם וגם וגם: בנו לעצמכם אתר מקצועי שנראה טוב. פרסמו בו חוות דעת חיוביות ומאמרים מעולים. פרסמו כתבות מקצועיות גם באתרים אחרים. הקפידו על פעילות סושיאל עקבית ואל תתביישו לעמוד מול המצלמה. 

אין לכם פנאי לעשות את כל-כל-כל מה שמופיע ברשימה הזו? כדאי לדעת שמערכת MedReviews מאפשרת את רוב הדברים המוזכרים בה: 

  • לאסוף באמצעותה חוות דעת אותנטיות של מטופלים 
  • להטמיע את חוות הדעת הללו באתר שלכם או לשתף ברשתות החברתיות
  • לפרסם כתבות מקצועיות ולהציג אותן בדף שלכם ב-MedReviews
  • ביצוע פעולות SEO באופן אוטומטי ללא שום פעולה מצידכם כדי לקדם את הדף בגוגל
  • ואפילו ליצור פרופילים בשפות נוספות כדי להיחשף גם לדוברי אנגלית, ערבית, רוסית וצרפתית

MedReviews היא מערכת ותיקה שכבר מופיעה בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש בגוגל ברוב תחומי הרפואה, כולל מצבים רפואיים ושיטות טיפול. כלומר הרשמה ל-MedReviews ופתיחת דף במערכת פירושה התברגות מהירה יותר בראש תוצאות החיפוש בענף ההתמחות שלכם. בשורה התחתונה, מערכת MedReviews ממלאת את רוב הפונקציות שתוארו לעיל, באופן אוטומטי ובהשקעת זמן לא-גדולה. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print