צרכנות נבונה ברפואה אסתטית: ממטפלת שהיא גם מטופלת

תחום הרפואה האסתטית בכלל והאנטי אייג’ינג בפרט עבר מהפכה מרשימה בשני העשורים האחרונים וממשיך לדהור בקצב מסחרר. מגוון עצום של חומרים, מכשירים ומטפלים גורם לנו לעיתים לתחושה שהכל אפשרי ומאידך לבלבול באשר לאמיתות ההבטחות. קיימות גם לא מעט דוגמאות עגומות של “טיפול יתר” עם פנים מפוחלצות וחסרות הבעה ולאחרונה אנו שומעים על לא מעט מקרי סיבוכים, חלקם קשים ובלתי הפיכים.

כמי שעוסקת בכל היבטי הרפואה האסתטית מעל עשור וגם מטפלת בפניה שלה, ליקטתי עבורך עשרה טיפים שיעזרו לך לשמור על הבריאות והפרופורציות בדרכך לשיפור המראה.

1.   את חייבת לקבל מידה מסוימת של שינוי בפנייך ובגופך עם השנים. אי אפשר באמת לחזור עשרים שנה לאחור וגם לא צריך!  הניסיונות יביאו אותך להראות רע.

2.   הזרקות הן לא “רפואה מונעת”, אל “תזרמי” עם הפחדות של תעשייה שמנסה למכור לך בוטוקס בגיל עשרים. יש מי שמתפרנס מזה!

3.   אל תרדפי אחר ההצעה הזולה ביותר, זה יעלה לך ביוקר! יש המון חומרים בשוק, חלקם איכותיים ומאושרים וחלקם לא.  יש המון “מזריקים” בשוק הזה, חלקם אפילו לא רופאים. לפעמים זה מסתיים בבכי…

4.   בחלק מהמרפאות הייעוץ ניתן על ידי רופא, בחלקן על ידי יועצת יופי. כך או כך הקפידי לשוחח עם הרופא שעתיד לטפל בך, שאלי אותו את כל השאלות המקצועיות, התרשמי בעצמך ותמיד תסמכי על תחושת הבטן שלך!

5.   ד”ר גוגל לא יודע מה טוב בשבילך והוא לא הולך לטפל בך!! שוחחי עם רופא, פרשי בפניו את רצונותייך, הקשיבי לייעוצו ושאלי את כל השאלות הרלוונטיות לגבייך.

6.   אם שאלת על תופעות לוואי וסיבוכים ונענית: ” ללא תופעות לואי, ללא סיבוכים, ללא כאב” תברחי.  אין אף טיפול או חומר בטבע החפים מתופעות לוואי.

7.       הביני שאין שום דבר “לתמיד” ואל תסכימי להזרקה/החדרה של  חומר קבוע לפנים!! הסיבוכים שלהם קבועים והתוצאה לא, כי הפנים ממשיכות להזדקן.

8.   הקפידי לברר איזה חומר בוחרים להזריק לך ומדוע דווקא אותו. כל מזרק של חומר מילוי מגיע עם סט מדבקות הנושא את שם המוצר, מק”ט ומספר אצווה. דאגי לקבל את המדבקות שלך ושמרי עליהן.

9.   פחות זה יותר! עודף נפח מעוות את המראה שלנו וגורם לנו להראות פתטיות. שיתוק מלא של ההבעות מקנה לנו מראה קפוא. לפעמים כדאי להשאיר קצת ממניפת החיוך…

10. אל תרגישי רע בגלל אמירות שופטות ומחנכות בסגנון “הרווחתי את הקמטים שלי ביושר”, גם את לא גנבת אותם. השאיפה להראות אסתטית לא הופכת אותך לשטחית או ריקנית.

 והכי חשוב: זכרי תמיד את יופיו הבלתי מנוצח של החיוך!

שנה טובה, בריאה ומבורכת

 

הכותבת היא ד”ר מימי ארנרייך
מומחית לכירורגיה, בעלת מרפאות אסתטיקה בהרצליה פיתוח, חיפה וקיסריה.
מובילת דעה, מרצה ומדריכה בינ”ל בתחום עיצוב פנים דינמי ומכשור אסתטי.
יועצת לענייני סיבוכים ותופעות לוואי בתחום.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print