טיפולי אסתטיקה וגינאלית

טיפולי אסתטיקה וגינאלית נועדו לסייע לנשים שסובלות מבעיות וגינאליות שונות, רפואיות או אסתטיות: צלקות או קרעים שנוצרו במהלך הריונות או בעקבות לידות; שינויים שמתרחשים בעקבות תהליכי ההזדקנות הטבעיים של הגוף, כגון התרחבות או רפיון פתח הנרתיק, בריחת שתן, עיוותים באזור הפרינאום, הגדלת שפתי הפות, יובש בנרתיק וכדומה. במקרים מסוימים, טיפולי אסתטיקה וגינאלית יכולים לסייע גם בתיקון בעיות מולדות כמו אסימטריה של שפתי הפות.        .

כל התופעות שצוינו לעיל, ורבות אחרות, עלולות לפגוע קשות באיכות החיים של הנשים שסובלות מהן, בדימוי הגוף ובביטחון העצמי שלהן, וכן במערכות יחסים הכוללות מגע מיני. חלק מן הנשים שחוות את התופעות הללו נבוכות מכדי לדבר על כך, אחרות כלל לא יודעות שיש טיפולים שמאפשרים לשפר את המצב – ולכן כדאי לדעת מהי אסתטיקה וגינאלית וכיצד היא יכולה לעזור לנשים להרגיש טוב יותר עם עצמן, לחוות חיי מין בריאים ומספקים, וליהנות מאיכות חיים טובה.

לאילו תופעות וגינאליות יכולים לעזור טיפולי אסתטיקה וגינאלית?

בשנים האחרונות חלה התקדמות אדירה בעולם הרפואה בכלל והרפואה האסתטית בפרט. כיום ניתן לסייע לשורה ארוכה של תופעות וגינאליות בעזרת סוגים שונים של טיפולים: לייזר, חומצה היאלורונית, גלי רדיו ועוד. למעשה, מגוון התופעות והטיפולים בהן רחב כל כך עד שקצרה היריעה מלהביא כאן את כולו, ולכן נסתפק במספר דוגמאות בלבד:

דליפת שתן

מדובר בתופעה שכיחה למדי שממנה סובלות בעיקר נשים לאחר לידה וכשליש מן הנשים שגילן יותר מ-40. יש מספר סוגים של דליפת שתן, אך בגדול ניתן לחלקם לבריחת שתן במאמץ (אשר יכולה להתבטא כטפטוף שתן תוך כדי צחוק, קפיצה, פעילות גופנית וכו’) ובריחת שתן בשל שלפוחית רגיזה וקושי בהתאפקות.

אפשר לטפל בבריחת שתן במאמץ בדרכים שונות: מפיזיותרפיה של השרירים ברצפת האגן, המשך בתרופות המחזקות את מנגנון השופכה (משחות אסטרוגן) ועד לניתוח כירורגי פשוט למדי (TVT) להשמת סרט לחיזוק בסיס השופכה. במקרים מסוימים ניתן לבצע טיפול באמצעות גלי רדיו או קרני לייזר, המחממים בעדינות את רקמות השרירים ששולטים בפעילות שלפוחית השתן וכך מעודדים את התחדשותן ומיצוק התמיכה.

הטיפול לבריחת שתן בשל שלפוחית רגיזה או נוקטוריה (הצורך להשתנה במהלך הלילה) הינו תרופתי בלבד.

יובש בנרתיק

תופעה זו נפוצה בעיקר אצל נשים בגיל המעבר אך יכולה להופיע בכל גיל, ומתרחשת מסיבות רבות ומגוונות. אישה הסובלת מיובש בנרתיק עלולה לחוש צריבה, אי נוחות ובמקרים של קיום יחסי מין אפילו כאבים עזים. בשל כך, יובש בנרתיק יכול להוות מקור לתסכול ומבוכה אצל האישה עצמה ואף ליצור קשיים במערכות יחסים אינטימיות. עם זאת, ניתן לבצע טיפול הורמונלי חליפי באמצעות משחות, כדורים או מדבקות.

עיצוב שפתי הפות

ככל שגוף האישה מתבגר, בעיקר לאחר לידות מרובות או קשות ובשל השפעת כוח המשיכה, שפתי הנרתיק עלולים להשתנות, לקבל מראה נפול וחסר נפח ואף להתעוות ולאבד את הסימטריה. למרות שמדובר בתופעה נורמלית, לשפתי נרתיק מדולדלות, רפויות או מעוותות עשויה להיות השפעה שלילית על האישה, לרבות אי שביעות רצון מן המראה האסתטי או חוסר נוחות בעת פעילות גופנית וקיום יחסי מין. יחד עם זאת, באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית ו/או טיפול בלייזר ניתן לבצע עיצוב שפתי פות, הצרת נרתיק, השבת נפח לשפתיים ושחזור המראה הצעיר של הנרתיק. כמו כן ניתן לחדש ולתקן חלקים בתעלת הנרתיק באמצעות מכשיר ננו פלזמה.

הבהרת הנרתיק

ככל שחולף הזמן, בגוף האישה מתרחשים שינויים שבעקבותיהם הנרתיק עשוי להפוך כהה יותר. שינויים אלה יכולים להיות קשורים לתופעות הורמונליות, לשינויי פיגמנטציה ואפילו להסרת שיער באזור הנרתיק ולמצבי קיצון עד סוכרת. תהיה הסיבה אשר תהיה, יותר ויותר נשים מבקשות לעבור טיפול הבהרת נרתיק על מנת להשיב לו גוון רצוי. לשם כך ניתן להשתמש בסוגים שונים של משחות ייעודיות, בטיפולי לייזר או באמצעות טכנולוגיית גלי רדיו, ואף במוצרי אסתטיקה רפואית בהזרקה עדינה לשם שיפור נראות וגוון העור.

מה לעשות אם אני סובלת מבעיה וגינאלית?

התופעות שהוזכרו לעיל הן דוגמאות בלבד, וחשוב להזכיר שקיים מגוון רחב מאוד של טיפולים שיכול לשפר ואף לפתור לחלוטין מגוון רחב מאוד של בעיות. אם את חשה אי נוחות או אי שביעות רצון מתופעה רפואית או אסתטית הקשורה לאיבר המין, גם אם לא צוינה כאן, הצעד הראשון שעלייך לעשות הוא להתגבר על המבוכה הטבעית שכרוכה ב”לדבר על זה” – ופשוט לפנות לייעוץ אצל רופא המתמחה בטיפולי אסתטיקה וגינאלית שהוא גם רופא נשים מומחה.

לאחר תשאול קצר ובירור המצב הרפואי שלך (טיפולים שעברת, תרופות שאת לוקחת וכו’), הרופא יוכל להמליץ לך על סוג הטיפול המתאים ביותר להשגת התוצאות באופן שיכלול כמה שפחות סיכונים או סיבוכים. רוב התהליכים לא כוללים תקופות התאוששות ארוכות ומאפשרים חזרה מיידית לשגרה, ולאחריהם תרגישי שיפור משמעותי הן בהרגשה הפיזית והן בתחושות הביטחון העצמי ושביעות הרצון.

סיכום

אם עד לפני מספר שנים נהוג היה לפנות לטיפולים וגינאליים רק במקרה של בעיה רפואית, הרי שכיום יותר ויותר נשים פונות לטיפול גם במקרים של בעיות אסתטיות ואחרות. יתרה מזאת, אם בעבר אפשרויות הטיפול היו מצומצמות למדי וכללו טיפולים כירורגיים בשילוב תרופתיים, הרי שכיום גם הטיפולים הכירורגיים עצמם השתפרו באופן דרמטי – ולצידם פותח גם מגוון רחב של שיטות טיפול מהירות, יעילות ודיסקרטיות: ללא התערבות כירורגית, ללא הרדמה וללא כאב: טיפול בלייזר, הזרקת חומצה היאלורונית, טיפול בגלי רדיו ועוד.

===

ד”ר איתן לויטס הינו רפואת נשים ורפואה אסתטית בעומר, נתיבות, קרית גת, ערד וירוחם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print