שאלות ותשובות בנושא השתלות שיניים

השתלת שיניים היא פרוצדורה שכיחה מאוד בעולם שיקום הפה, המתאימה למי שאיבדו שיניים או עתידים לאבד שיניים, בין אם כתוצאה מתאונה או מהיגיינה לקויה, מחלות חניכיים, גידולים וכדומה. הפרוצדורה מאפשרת לשמור על פה בריא, אסתטי וכן על פעילות תקינה של מערכת הלעיסה. 

על אף שהפרוצדורה נפוצה מאוד, אנשים רבים מגיעים עם חששות מתהליך – בכל זאת, אף אחד מאיתנו לא ממש אוהב טיפולי שיניים. אז כדי לעזור לכם להרגיע כמה מהדאגות, ענינו על כמה מהשאלות הנפוצות בנושא השתלות שיניים

מהו שתל דנטלי?

במשפט אחד, השתל הוא בורג העשוי מטיטניום המשתלב לגמרי בעצם הלסת, ועל גביו מרכיבים את השן הקבועה החדשה. 

איך מתחיל תהליך השתלת השיניים?

כשאתם מגיעים אל המומחה לשיקום הפה על מנת להתייעץ בנוגע להשתלה, ראשית יבצע , המומחה בדיקה קלינית יסודית, שתעזור לו לראות בבירור את מצבו הבריאותי של כל הפה, לברר האם ישנה מחלת חניכיים ומהי רמת היגיינת הפה של המטופל. לאחר מכן, יבצע המומחה לשיקום צילום CT אשר נותן תמונה תלת-מימדית של עצם הלסת באזור בו יש למקם שתל ולפיו יידע המומחה להעריך את הכמות והאיכות של העצם של המטופל. על סמך בדיקות אלו, המומחה בונה תכנית טיפולים מותאמת אישית למטופל, ומשם אפשר להתחיל בתהליך. 

מהם השלבים בתהליך השתלת שיניים?

מקובל לחלק את תהליך ההשתלה לשלושה חלקים: 

שלב ראשון – התקנת השתל: השלב הראשון הוא התקנת/הברגת השתל באמצעות ניתוח. בניתוח מבצעים חתך בחניכיים במטרה להפשיל את החניכיים מהעצם, ולאחר מכן קודחים בעצם הלסת ומתקינים את השתלים. השלב האחרון בניתוח הוא תפירה של החתך שביצענו בחניכיים.

שלב שני – חשיפת השתל: כעבור מספר חודשים (בין 2 ל 4 חודשים), במהלכם השתל עובר השתלבות ביולוגית בעצם הלסת, מגיעים לשלב השני שהוא חשיפת השתל. בשלב הזה מתבצעת פעולה כירורגית שטחית של חתך החניכיים, שמטרתה לחשוף את השתל ולהתברג אליו עם בורג קטן שנקרא כיפת ריפוי, שבולטת מעט מעל החניכיים. 

שלב שלישי – שיקום על גבי השתל: בשלב זה, זמן קצר לאחר השלב של החשיפה, מתקינים מבנה וכתר חרסינה או זרקוניה מעל השתלים – כלומר מתקינים את השיניים הקבועות החדשות. זהו השלב האחרון.

כיצד נעבור את התהליך בשלום?

תהליך השתלות שיניים יכול לגרור תופעות לוואי כמו כאבים, נפיחות ושטפי דם. במקרים קיצוניים ישנו סיכון לפגיעה תחושתית ולדלקות. כדי להימנע מסיכונים מהסוג הזה וכדי לעבור את התהליך כמה שיותר בשלום, חשוב לבחור במומחה לשיקום הפה עם ניסיון רב שנים בהשתלות שיניים, שיודע להתמודד בצורה מהירה ואופטימלית עם סיבוכים אפשריים. 

שוקלים לבצע השתלות שיניים? 

הכירו את מרפאת המומחים של פרופסור איתן מיזיריצקי. מרפאת המומחים של פרופסור מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה, היא מרפאה חדשנית המאובזרת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובציוד המוביל בעולם, בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר. פרופ’ מיזיריצקי הוא בעל למעלה מ- 25 שנות ניסיון בהשתלות שיניים מורכבות, ומומחה במתן פתרונות למצבים מורכבים לכל מטופל, גם לאלה שנאמר להם שלא ניתן לבצע אצלם שתלים.   

אם אתם מחפשים מקום בטוח, איכותי ומתקדם לביצוע השתלות שיניים, אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ ולהתחיל בתהליך שיחזיר לכם את החיוך!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print