השתלת שיניים ושיקום קבוע ביום אחד בשיטת התלתן – Trefoil

מטופלים רבים הסובלים מחוסר שיניים מלא בלסת התחתונה מעוניינים כיום בשיקום פה קבוע ביום אחד, אך עד כה, אפשרות זו נמנעה מהם בשל מחסור בעצם להתקנת מספר מספק של שתלים או מגבלה כלכלית. שיטת התלתן המהפכנית מאפשרת לשקם לסת שלמה על-גבי שלושה שתלים ולעבור מחוסר שיניים לשיקום קבוע וסופי ביום אחד בלבד!

יותר ויותר מטופלים הזקוקים להשתלת שיניים מעוניינים בשיקום מיידי של הפה ביום אחד, תוך קבלת שיניים קבועות המותקנות על-גבי השתלים. הוכח כי שיקום קבוע משפר באופן משמעותי את איכות החיים של המטופלים, ומציע תפקוד משופר עם יכולת לעיסה גבוהה יותר, ועם שיניים יציבות הנשארות בפה באופן קבוע.

לשם כך, מבצעים רופאי השיניים העמסה מיידית על השתלים שזה עתה הותקנו, אך במקרים אלה מדובר בשיקום זמני, ועל המטופל לחזור למרפאה כעבור מספר חודשים, לאחר סיום קליטת השתלים, על-מנת להחליף את השיקום הזמני בשיקום קבוע. יחד עם זאת, מטופלים רבים מעדיפים לקבל את השיניים הקבועות כבר ביום התקנת השתלים – ועד כה הדבר לא היה אפשרי.

בנוסף, מטופלים רבים לא יכלו עד כה ליהנות מן הנוחות והיעילות של שיקום קבוע בשל הצורך להתקין מספר רב של שתלים על-מנת לתמוך בשיקום, או בשל מחירו הגבוה של הטיפול. מטופלים אלה נאלצו עד כה להסתפק בפתרון של תותבת נשלפת על-גבי שתלים, שאכן היה כרוך במחיר נמוך יותר וטיפול מהיר יותר, אך גם באי-נוחות רבה ופגיעה ביכולת לדבר וללעוס בשל החשש להתנתקות התותבת.

פריצת הדרך של Trefoil – שיטת התלתן לשיקום קבוע מיידי בלסת התחתונה
חברת Nobel Biocare היא בין חברות השתלים הוותיקות בעולם. בשנים האחרונות, הגיעה החברה לפריצת דרך משמעותית באמצעות מערכת Trefoil (“תלתן”) המאפשרת לרופא השיניים להשתיל שלושה שתלים בלבד בלסת תחתונה מחוסרת שיניים ולהתקין עליהם שיקום קבוע וסופי ללסת שלמה עוד באותו היום או למחרת! המערכת מבטלת את הצורך בשיקום זמני או בעבודת מעבדה יקרה ומורכבת, חוסכת זמן וכסף רב, ומציגה שיעורי הצלחה ניכרים ושביעות רצון גבוהה של המטופלים

שיקום לסת תחתונה שלמה בשיטת התלתן של Trefoil דורש התקנה של שלושה שתלים בלבד, המותקנים במיקום מדויק שנקבע מראש באמצעות מדריכי הקידוח המסופקים עם הערכה. על-גבי שלושת השתלים, מותקן מיד לאחר מכן בר טיטניום המיוצר מראש. הבר מתחבר לשתלים באמצעות מנגנון קיבוע מהפכני שפותח על-ידי מהנדסי Nobel Biocare, ובו מפרקים המאפשרים כוונון עצמי ופיצוי על סטיות קלות ממיקום השתלים האידיאלי, לשם השגת התאמה פסיבית ושמירה על השתלים והעצם הסובבת אותם לאורך זמן.
התהליך השיקומי בשיטת Trefoil פשוט ויעיל, חוסך זמן רב לרופא השיניים ולמטופל, ומאפשר להגיע מלסת מחוסרת שיניים לשיקום קבוע וסופי ביום אחד בלבד. לרופא מנוסה ומעבדה איכותית יידרשו רק כשש שעות להשגת התוצאה הסופית.

למי מתאים שיקום לסת שלמה בשיטת התלתן?
שיקום בשיטת התלתן מתאים למטופלים מחוסרי שיניים בלסת התחתונה. גם אם ישנן בלסת שיניים המיועדות לעקירה, במקרים רבים ניתן לעקור אותן ולהתקין את השתלים והשיקום הקבוע עוד באותו היום.
כך, יותר מטופלים יכולים ליהנות מפתרון קבוע תוך יום אחד בלבד, גם אם בעבר נאמר להם שפתרון קבוע אינו מתאים להם. זהו פתרון אמיתי, מהפכני ופורץ דרך, שאלפי מטופלים כבר נהנים ממנו ומן היציבות והבטחון שהוא מספק.

מי מורשה לטפל בשיטת התלתן?
לא כל רופא שיניים יכול לרכוש ולהשתמש במערכת Trefoil. חברת Nobel Biocare מאפשרת שימוש במערכת מהפכנית זו אך ורק לרופאי שיניים שעברו הכשרה מתאימה על-ידי החברה. כמו בכל הליך טיפולי נרחב, גם כאן רצוי לפנות לרופא שיניים המשלב בין הכשרה מתאימה וניסיון נרחב בשיטה. 

================

פרופ’ עדי לוריאן, כירורג פה ולסת בעל ניסיון של שנים רבות, הוא כיום רופא השיניים היחיד במדינת ישראל המוסמך ומיומן בביצוע שיקום הפה על-גבי שתלים במערכת ה-Trefoil. לקביעת פגישה לייעוץ במרפאתו של פרופ’ לוריאן, לחצו כאן.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print