אוטולוגיה

מהו אוטולוג ומי הם המטופלים שזקוקים לו?

אוטולוגיה היא רפואת האוזן.

מדובר בתת התמחות בתחום רפואת אף אוזן וגרון. מומחים לאוטולוגיה עברו לאחר תקופת ההתמחות במחלקת א.א.ג, הכשרה נוספת בתחום רפואה וכירורגיה של האוזן.

אוטולוגים צוברים במהלך התמחות העל, ידע וניסיון רב בניתוחי אוזניים שונים לטיפול בדלקות כרוניות, גידולים אופיניים ושיקום השמיעה. 

אילו ניתוחים מבוצעים בתחום האוטולוגיה?

כל ניתוחי האוזניים מבוצעים על ידי אוטולוגים, מניתוחים פשוטים ביותר כגון הכנסת צינוריות אוורור (“כפתורים”), דרך סגירת נקב בעור התוף וניתוחי אוזן תיכונה (כגון אוסיקולופלסטי או סטפדקטומי) ועד ניתוחים מורכבים יותר להסרת כולסטאטומה (מסטואידקומיה) ושתל שבלול.

המחלות העיקריות לטיפול בתחום האוטולוגי:

דלקות אוזניים חוזרות ונוזלים כרוניים

נקב בעור התוף

דלקת אוזן כרונית 

כולסטאטומה

היצרות בתעלת האוזן

גידולים בתעלת האוזן

ליקוי שמיעה הולכתי ליקוי שמיעה תחושתי עצבי

אוטוסקלרוזיס

ועוד..

מתי חשוב לפנות לאוטולוג/ית?

כאשר קיימת מחלת אוזניים או ליקוי שמיעה שאינו מקבל מענה טיפולי ראוי על ידי רופא ילדים/משפחה או רופא א.א.ג כללי. 

בכל מקרה של מחלת אוזניים כרונית, הפרשות חוזרות מהאוזניים, זיהום ממושך, פגיעה בשמיעה, חשד לכולסטאטומה, גידול באחד מאיזורי האוזן השונים, חשד לאוטוסקלרוזיס או ליקוי שמיעה עצבי קשה ללא תועלת משיקום באמצעות מכשירי שמיעה.

לכל אחד מהמקרים הללו ישנו פתרון, טיפול שמרני או ניתוחי בהתאם לבעיה הרפואית ומצב השמיעה. המטופלים שונים זה מזה לא רק בסוג המחלה ודרגת החומרה שלה, אלא גם בתפקוד השמיעתי ובצרכיהם האישיים ועל כן הטיפול חייב להיות מותאם ו-“תפור למידותיהם”. 

אם אתם או יקירכם סובלים ממחלת אוזניים ממושכת או ליקוי שמיעה מומלץ לפנות למומחים מתחום האוטולוגיה לקבלת ייעוץ מקצועי והכוונה טיפולית מתאימה.

בהצלחה.

 
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print