הקטנת חזה – כל מה שרציתן לדעת

למי מתאים הניתוח?

ניתוח הקטנת חזה מתאים לכל אישה שסובלת מחזה כבד וצנוח. התלונות העיקריות הן של כאבי צוואר, כתפיים וגב, שפשופים וזיהומים בעור מתחת לשד, שקעים תחת רצועות החזיה בכתפיים וקושי בפעילות גופנית ותפקוד חברתי.

הניתוח עשוי להתאים לנשים מגיל 18 ומעלה, כאשר עיקר הפניות הן של נשים צעירות לקראת גיוסן לצבא, נשים לאחר הריונות והנקות ונשים מבוגרות יותר.

מה מתבצע בתהליך הניתוח?

בניתוח אני מבצע הרמה של הפטמה והעטרה למיקום גבוה יותר על בית החזה ומסיר עודפים של עור ורקמת חזה כבדה בעיקר מהחלקים התחתונים והצדדיים של החזה.

המומחיות בניתוח היא ביכולת לעצב ולפסל חזה בנפח ובצורה האידיאליים לכל אישה ואישה וכל זאת תוך שימור מרבי של אספקת הדם והתחושה העצבית לפטמה ולעטרה. 

זהו אולי הניתוח האומנותי ביותר מבין ניתוחי החזה, מאחר וכל כולו מבוסס על פיסול ברקמה. זוהי כנראה הסיבה שאני מתחבר אליו במיוחד מאחר ואין אישה אחת דומה לשנייה ולכן אין ניתוח אחד זהה לשני. כמנהל תחום הקטנת חזה ואסימטריה בבית החולים איכילוב, אני יכול להעיד שלעיתים ניתוחים אלו מציגים מורכבות מיוחדת שדורשת פתרונות מתקדמים המבוססים על ניסיון רב ולכן חשוב לבחור מנתח בכיר ומומחה בניתוחי חזה.

מה מידת הכאב לאחר הניתוח ומה משך ההחלמה?

ניתוח הקטנת חזה לרב כואב הרבה פחות ממה שמטופלות מצפות לחוות. מניסיוני ניתן לבצע את הניתוח באופן שיפחית את הכאבים וזאת ע”י צמצום הפגיעה בשרירים, שימור מקסימלי של הרקמות והזרקת חומרי אלחוש לשד במהלך הניתוח עצמו.

כמו כן, ניתן להפחית משמעותית את רמת הכאב ע”י טיפול מתוכנן של תרופות נוגדות כאבים בשילוב מתאים. בדרך זו מרבית מטופלותיי מדווחות על רמת כאב סבירה מאוד כבר בימים הראשונים לאחר הניתוח.

השבוע הראשון לאחר הניתוח מלווה בחוסר נעימות, ותפקוד חלקי המשתנה ממטופלת למטופלת. החל מהשבוע השני מרבית המטופלות כבר חוזרות לשגרה קלה ללא פעילות מאומצת והחל מהשבוע השלישי כבר חוזרות לעבודה מלאה. כעבור 4-6 שבועות ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה ולתפקוד מלא. 

אני נוהג לקיים פגישות ביקורת כעבור שבוע מן הניתוח, לאחר שבועיים, חודש ושלושה חודשים מהניתוח. בצורה זו אני יכול לעקוב אחר ההחלמה ולתת הכוונה לגבי טיפול אישי לשיפור הצלקות ולהקלה על ההחלמה הכללית. 

לשמחתי מטופלותיי שומרות על קשר קבוע גם כעבור שנה ושנתיים ואני נהנה לראות את השיפור העצום באיכות חייהן בזכות הניתוח.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print