חשיבות הייעוץ עם מנתח פלסטי לפני מתיחת פנים

תהליך ההתבגרות של הפנים כולל מס’ תופעות. הראשונה היא צניחה שלהם. תופעה זו מתבטאת בצוואר רפוי ונפול ובחוסר הגדרה של קו הלסת. תופעה שנייה היא אובדן נפח בפנים המתבטא בעיקר באזור הלחיים והרקות. התופעה השלישית היא פגיעה באיכות העור. הופעה של קמטוטים , פיגמנטציות ועור לא אלסטי, שכיחה החל מהעושר החמישי לחיים.

למה חשוב לפנות למנתח פלסטי בנושא זה?

יתרונו של המנתח הפלסטי לעומת רופאים אחרים העוסקים ברפואה אסתטית, הוא יכולתו להעניק למטופל את מגוון הטיפולים הקיימים, לרבות ניתוחים, הזרקות וטיפולים אסתטיים שונים. רופא אשר אינו שולט באופציות הטיפוליות השונות, סביר שיציע את הפרוצדורות אשר בשליטתו כיון שאינו מכיר היטב או מסוגל לבצע את ההליכים הכירורגיים.

מהי ההכשרה של מנתח פלסטי לעומת רופא העוסק באסתטיקה?

לאחר לימודי הרפואה הנמשכים יותר משש שנים, מתבצעת שנת עבודה הקרויה סטאז’. בסיום תקופה זו מקבל הסטודנט, הרשאה לעסוק כרופא כללי. מבחינה חוקית, יכול הרופא הכללי לעסוק בכל תחום רפואי שיחפוץ בו, כולל הזרקות וטיפולים אסתטיים. הרופא הכללי לא יעסוק בכירורגיה, כיון שאין לו את ההכשרה המתאימה. לאחר קבלת תעודת הרופא הכללי, הכירורג הפלסטי, עובר הכשרה אינטנסיבית נוספת הנמשכת לפחות שש שנים. בתקופה זו הוא עובד במסגרת בית חולים ציבורי ואז נחשף לכל הצדדים של הכירורגיה הפלסטית. הכשרה זו כוללת טיפול בכוויות ובפגיעות טראומה שונות, טיפות במומים מולדים, שחזורים פשוטים או מורכבים לאחר ממאירויות וגם ניתוחי אסתטיים שונים. בשל התפתחות הכירורגיה האסתטית בשנים האחרונות, חלק מהכשרת המתמחה כוללת גם פרוצדורות אסתטיות פשוטות שנעשות במרפאה לרבות קילוף עור, הזרקות ושימוש במכשור רפואי מתקדם.      

כיצד תורמת העבודה הממושכת כמתמחה לכירורגיה פלסטית להכשרת הכירורג הפלסטי?

החשיפה הממושכת למקרים שונים, מאפשרת למתמחה “לנגוע” בכל תחומי הכירורגיה הפלסטית. במהלך ההתמחות עובד המתמחה בצמוד למס’ מומחים לכירורגיה פלסטית. מומחים אלה, מאפשרים הדרכה יסודית בתחומי הכירורגיה הפלסטית השונים לרבות הכירורגיה האסתטית.  במחלקות השונות לכירורגיה פלסטית, מתאשפזים סיבוכים הנוגעים לכירורגיה האסתטית והטיפולים האסתטיים. הטיפול בסיבוכים וההבנה כיצד ניתן להימנע מהם, היא לימוד איטי שרק חשיפה ממושכת מאפשרת את הבנתו לעומק. בנוסף לחשיפה קלינית ממושכת, עובר המתמחה מס’ בחינות תיאורטיות, המחייבים אותו להכיר את כל הספרות הנוגעת לכירורגיה הפלסטית והאסתטית. מנתח פלסטי, אשר חייב לעבור בחינות אלה, זוכה לרקע תיאורטי שאין לו תחליף.

אילוסטרציה של פנים

למי לפנות לייעוץ בנושא הזדקנות הפנים?

לכל בעיה בפנים, קיים פתרון שונה. חלק מהטיפולים ניתן לבצע רק ע”י כירורג פלסטי, אשר יכול לתת פתרון לכל הבעיות ולכן, בכדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, יש לפנות רק למומחה לכירורגיה פלסטית, החבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

דוגמא

בתמונה הבאה, ניתן לראות כמה חשוב לפנות לכירורג פלסטי לייעוץ בנושא ריענון הפנים. למטופלת הבאה מס’ שינויים המצריכים טיפול:

עור באיכות ירודה 

חסר נפח ברקה – מתאים להזרקת חומר מילוי

לחיים ריקות – מתאים להזרקת חומר מילוי

עודפי עור ושקיות בעפעפיים – מתאים למתיחת עפעפיים עליונים ותחתונים

קמטים נזולביאליים בולטים – מתאים לחומרי מילוי (שומן/חומצה היאלורונית)

מריונט בולט – מתאים לשילוב בין חומרי מילוי ומתיחת פנים

חוסר הגדרה של קו הלסת – מתאים למתיחת פנים

צוואר צנוח – מתאים למתיחת צוואר

המטופלת שהוצגה מתאימה לטיפול ניתוחי משולב עם טיפולים אסתטיים. הרופא בעל ההכשרה היחידה אשר יכול להעניק את התוצאה הטובה ביותר, הוא מנתח פלסטי.

ומה אם בכל זאת המטופלת תעבור הזרקות בלבד?

במקרה כזה, היא תקבל שיפור חלקי לתלונותיה, כיון שהזרקות תוכלנה לפתור רק חלק מסוים מהבעיות . מעבר לכך, במהלך ביצוע מתיחת פנים וצוואר, אפשר ליטול שומן מהמטופלת ולהזריקו כחומר מילוי לאזורים בהם יש צורך בנפח נוסף. השומן שייקלט, יהווה תחליף ארוך טווח בניגוד לחומצה ההיאלורונית הנספגת במלואה. בכך, ניתן להשיג בזמן הניתוח, אפקט ארך טווח הכולל מילוי נפח וגם הרמה של חלק הפנים התחתון.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print