פיסול אף ללא ניתוח או ניתוח אף

מבין הניתוחים הפלסטים ניתוח אף הינו אחד הניתוחים הנפוצים ביותר. ועדיין יותר ויותר אנשים מחפשים פתרון פחות פולשני כדי לעצב את אפם. וזה המקום שפיסול אף ללא ניתוח נכנס לתמונה. הוא יכול לעדן את הגבנון ולעצב את צורת האף אך נותן תוצאה זמנית בלבד ויש לו זמן החלמה מינימלי.
בכתבה זו ננסה להסביר את מהות שתי השיטות ולפרט את הייתרונות והחסרונות של כל שיטה.

מה זה פיסול אף ללא ניתוח ?

מדובר בשיטה לא ניתוחית לעיצוב מראה האף, נעשה בה שימוש בכדי לתת מענה לתיקונים כמו גבנון קטן, קצה אף שמוט וחוסר סימטריה של האף. בתהליך זה הרופא מזריק חומר מילוי (למשל חומצה היאלורונית) לאף המטופל על מנת לשפר את מראהו ולעצבו מחדש. לאורך השנים השימוש בחומצה היאלורונית צבר תאוצה והוכיח את עצמו כטיפול בטוח. השיטה של פיסול אף באמצעות שימוש בחומר מילוי תפסה תאוצה ובארה”ב ממידע שעולה ממרפאות פרטיות עולה כי יש גידול של עד כ 50 אחוז בביקוש לטיפול זה רק בשנה האחרונה. עם העליה בצריכת הטיפולים האסתטים המקושרת לפעילות במדיה החברתית, שיחות וידאו וההשפעה שיש לידוענים (סלבס) טיפול קליל ומהיר שכזה הולך ונהיה נפוץ יותר יותר. בשיטה זו על ידי הכנסת חומרי מילוי בצורה מדוייקת וזהירה מעל ומתחת לגבנון בגשר האף אותו רוצים לטשטש ניתן לשוות גם לאפים עם גבנון יחסית בולט מראה ישר לגמרי. בנוסף, על ידי הוספת נפח מסביב לקצה האף אנחנו יכולים לגרום לו להראות צר ומתוחם יותר, כמו כן ניתן להרים מעט את קצה האף ובכך את הזוית שלו על ידי הזרקת בוטוקס לאזור השריר שמושך אותו למטה לכיוון הפה (הדפרסור נזליס).

מה היתרונות של פיסול אף לעומת ניתוח אף?

עם התפתחות הטכנולוגיות בשנים האחרונות לכירורגים פלסטים יש עוד ועוד כלים לתת פתרונות לא כירורגיים. טיפול לא כירורגי פירושו פחות סיכונים, החלמה קלה וקצרה יותר, פחות תופעות לוואי ועדיין אפשרות לקבל תוצאות טובות. בפיסול אף ללא ניתוח באמצעות הזרקת חומרי מילוי אנחנו יכולים לעשות את כל זה בטיפול שאורך פחות מחמש דקות וכמעט ללא כאב. בניתוח אף לעומת זאת לוקח שבועות ואף יותר עד להחלמה וכשנה עד לקבלת התוצאה הסופית וגם אז אם היא לא מקובלת על המטופל ידרש תיקון אותו ניתן לבצע בניתוח נוסף או על ידי שימוש בחומרי מילוי. 

מה עושים אם אני לא אוהב.ת את התוצאה של פיסול האף ללא ניתוח?

קודם כל התוצאה אינה נשארת לנצח, כך שאם לא מרוצים מהתוצאה ניתן להמתין מספר חודשים עד שהחומר יספג או לחלופין לעשות המסה של החומר אצל רופא מומחה. בניתוח אף התוצאה היא לתמיד.

מה השפיע ודחף את השימוש בחומרי המילוי לצורך פיסול אף?

שחקנים וזמרים מפורסמים רבים משתמשים בחומרי מילוי, אנשים רואים את אותם ידוענים כשהם עוברים פתאום איזה שינוי ואיכשהו הם עשו זאת ללא כל תקופת החלמה כשהם לפתע נראים הרבה יותר טוב. אנחנו חיים בעידן שהחברה נעה בקצב מסחרר עם מדיות חברתיות כמו אינסטגראם המשפיעות עלינו. אנשים רוצים שדברים יקרו כאן ועכשיו ובצורה יעילה וגם חשוב להם שזה יקרה במחיר השווה לכל נפש מה שגורם לכך שטיפול זה נגיש ונכון עבורם.

אז למה בעצם לעשות ניתוח אף?

קודם כל חשוב להבין שכפי שצויין השינויים שניתן לעשות על האף רק באמצעות שימוש בחומרי מילוי הם מוגבלים. ולכן מומלץ מאוד לעשות את הטיפולים רק אצל מומחים לכירורגיה פלסטית שמכירים גם את הפתרונות הניתוחיים ויוכלו להמליץ על הפתרון הנכון וגם לפרט מה ניתן לקבל בכל שיטה. למשל אם יש מקום להצר את אזור האף העליון מכיוון שהוא רחב, אם האף צנוח ונפול מאוד ויש צורך להרים את קצהו, אם יש צורך בהצרת הנחיריים, אם קצה האף רחב מאוד ואם ננסה להוסיף לו נפח האף יראה ארוך מאוד וגדול- ויש עוד דוגמאות רבות- במצבים כאלה רק ניתוח אף יכול לתת את הפתרון. חשוב גם להסביר למטופל למשל במידה ומטופל כן מתאים לטיפול לא ניתוחי ומעוניין בו שכאשר מוסיפים חומר מילוי לצורך יישור הגבנון האף יראה ארוך יותר וגבוה באזור שבין העיניים. לכל שינוי שמבוצע במקום מסויים האף ישנה השפעה על המראה כולל שלו. בפיסול אף שאינו ניתוחי גם אם קיבלתם תוצאה שאתם שלמים איתה ואוהבים אותה לאחר מספר חודשים עד שנה חומרי המילוי מתחילים לעבור פירוק, הנפח יורד ויש צורך להגיע לטיפולי תחזוקה. כך שבסופו של דבר גם צריך לעבור את הפעולה פעמים רבות מה שגוזל זמן, וגם אם מצרפים את העלויות המצטברות יתכן שדוקא ניתוח אף הוא פתרון יותר נכון מבחינה כלכלית.

אז מה להחליט – ניתוח אף או פיסול אף?

כל אף הוא שונה והאף הוא איבר מורכב. הוא מכיל רכיבים שונים כמו עור, סחוס, עצם ורירית. הוא נמצא במרכז הפנים שלנו וכל שינוי קטן במראה שלו משפיע על כל המראה הכולל של הפנים. לכן מומלץ להגיע למומחה לכירורגיה פלסטית בעל ידע ונסיון בניתוחי אף ובעל חוש אסתטי גבוה כדי לעבור בדיקה וייעוץ. רק בבדיקה כזו נוכל להתרשם אם יש בעיות נשימה, מאיכות העור של האף, מבנה הרקמות התומכות – העצמות והסחוסים. לאחר בדיקה רפואית נוכל להציע את הפתרון הטוב ביותר עבורך תוך הסבר מפורט על היתרונות והחסרונות של כל שיטה המתאימה לך.

==
ד”ר אביב קרמר הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהל מרפאות פרטיות בחיפה, בתל אביב ובעפולה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print