סדר והתנהלות במרפאה

סבטלנה ניקסון

כל רופא ומרפאה מתנהלים בצורה שונה ואצל כל אחד הבעיות שונות וגם הדרך להשגת המטרות שונה.
מה משותף לכולן?
כל המרפאות צריכות סדר וזה גם המפתח להמשך הדרך.
סדר בציוד, סדר במלאים, סדר בלוחות הזמנים, סדר עם המסמכים (גם בקלסרים וגם בתיקיות במחשב), סדר עם עם קבלות ו…. אני יכולה להמשיך עם הדוגמאות, אך הנקודה היא שרק עם סדר אפשר להתחיל תהליך במרפאה, לחשוב על הבאת מטופלים ולהקפיץ את המרפאה אל השלב הבא.
הלקוחות שלנו, וודאי אלו המגיעים בפעם הראשונה, אין יכולת לדעת או לבחון את המקצועיות של הרופא ואחד הדברים שהם לוקחים בחשבון ברושם הראשוני זה הסדר וההתנהלות: אם בקביעת התורים, בתיעוד הביקורים, במרפאה עצמה.
תיעוד הוא חלק מהותי בסדר וזה נושא שעוד ארחיב עליו במאמרים הבאים אך בקצרה אגיד שחשוב לתעד כל דבר שקורה במרפאה, מכיוון שנגיע לשלב שאנחנו נרצה להתקדם רצוי להסתכל גם על מה שקרה בעבר, לקחת תובנות ולבנות תוכנית ריאלית להמשך.
התנהלות הרופא משפיעה על כל המרפאה וגם על הסדר במרפאה, נתחיל עם דוגמא קטנה שאני חושבת שכמעט כולם חוו. ביקשתם לקבוע את התור הכי מוקדם במרפאה, הגעתם בזמן אך לפתע הרופא רק נכנס למרפאה ומיד קורא למטופלים לחדרו.
“רגע, המחשב עוד לא עלה” , “תזכיר לי מה היה לנו פעם קודמת..” ועוד דברים שגוזלים למטופלים זמן ובו זמנית מעידים על חוסר מקצועיות והתנהלות לא נכונה.
אבהיר ואומר כי לכולם יש פנצ’רים, לכולם יכולות להיות ימים עמוסים וכולנו יכולים לאחר מדי פעם,
פה מגיע ה – אבל, אסור להפוך את ההתנהלות הזאת לקבועה !
סדר יום נכון של רופא במרפאה הוא להגיע לפני הזמן, להתלבש ייצוגי עם מדים, לדבר עם הצוות קצת, לעבור על מה שקורה היום במרפאה ולהגיע מוכן לפגישות בעזרת מבט בתיקי מטופלים.
ברגע שמטופל נכנס והרופא יודע במי מדובר או על מה מדובר, הקשר עם הלקוח הופך אישי יותר וטוב יותר מבחינתו.
סדר אצל הרופא משליך במידה רבה על הסדר במרפאה ואסביר מהדוגמא שלנו,
אם סדר היום של הרופא מתחיל בלעבור על תיקי מטופלים, אז וודאי שצוות המרפאה יסדר את התיקים לפני שהרופא מגיע וכמו כן כנראה שיהיו מתוייקים ומסודרים במרפאה .
אם הרופא מדבר מעט עם הצוות לפני תחילת העבודה ולבוש ייצוגי זה משפיע על הלך הרוח במרפאה, האווירה וכן על הסדר.

———————————

סבטלנה ניקסון, NIXON MEDICONSULT – ליווי וייעוץ עסקי למרפאות. מעל 20 שנות ניסיון ניהול ותיאום במרפאות פרטיות בישראל, בעלת MBA במנהל עסקים עם התמחות בייעוץ ארגוני.
https://www.facebook.com/NIXONMEDICONSULT

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print