חשיבותם של מידע עדכני וניהול מוניטין באינטרנט לרופאים

מידע עדכני וניהול מוניטין

כרופא בעל נוכחות ברשת, עליך לוודא שיש לך שליטה על המידע המופיע אודותיך בפני הגולשים. בפרט, כאשר גולש מחפש את שמך ומקבל רשימת תוצאות חיפוש, אזי התוצאות המופיעות בשלושת המקומות הראשונים הן החשובות ביותר: הן הנצפות ביותר הן אלה שזוכות להכי הרבה הקלקות, והן אלה שישפיעו במידה מכרעת על המשך הקשר בין הגולשים לבינך.

מספר בעיות עלולות להיווצר עקב אי שליטה או אי שימת לב למידע המוצג בפני הגולשים ברשת. להלן שתיים מן הנפוצות שבהן:

1. חשיבותו של מידע עדכני

ניקח לדוגמא את ד”ר ישראלי, שעבד במשך תקופה ארוכה במרפאה פרטית באיזור המרכז. כל עוד היה ד”ר ישראלי חלק מן הצוות באותה מרפאה, היה לו גם עמוד ייעודי באתר המרפאה ובו הוצגו קורות חייו, הישגים בולטים וכמובן דרכי יצירת קשר. יום אחד החליט ד”ר ישראלי לעזוב את המרפאה ולפתוח קליניקה משלו. הוא בנה לעצמו אתר אינטרנט מושקע, הוסיף תחומי התמחות שרכש בינתיים, עדכן את פרטי יצירת הקשר והמתין שימצאו אותו בגוגל – אבל רק מטופלים מעטים הגיעו דרך גוגל.

מיואש ומתוסכל התיישב ד”ר ישראלי מול גוגל והקליד את שמו. הנה, אתר המרפאה שבנה בעמל רב מופיע כתוצאה שישית. אבל במקום הראשון עדיין מופיע העמוד מאותה מרפאה שבה עבד עד לפני זמן לא רב. כנראה שהגולשים שהקלידו את שמו, רובם ככולם, הגיעו לעמוד של המרפאה ההיא – והמרפאה כלל לא טרחה לעדכן אותו אלא העבירה את הגולשים הללו לרופאים אחרים בצוות שלה.

המקרה הזה קורה במציאות כל הזמן למספר רב של רופאים: דווקא האתר המעודכן והחדש שלהם לא מצליח להתברג בראש רשימת תוצאות החיפוש, אלא עמודי פרופיל ישנים ממקומות עבודה קודמים. מידע אודותיהם נותר חשוף ברשת כשהוא:

·       לא רלוונטי, שהרי הרופא כבר לא עובד במקום הזה

·       לא מעודכן, משום שיתכן שפרטים חשובים אודות הרופא עודכנו מאז עזיבתו

·       לא מועיל לרופא אלא למקום עבודתו הקודם, משום שכאשר מטופלים מחפשים אותו, הם פשוט מופנים לרופא אחר.

2. חשיבותו של מוניטין חיובי

איזו תדמית נוצרת לרופא כלשהו על פי תוצאות החיפוש המתקבלות בהקלדת שמו בגוגל (ובפרט משלוש תוצאות החיפוש הראשונות)? האם גולש שחיפש מידע על ד”ר ישראלי יתרשם ממנו לטובה או לרעה על פי המידע שהוא מגלה אודותיו ברשת?

חיפוש פשוט בגוגל יכול להעלות לעיתים גם תוצאות חיפוש שלא נעים להתגאות בהן, בלשון המעטה: תיקים משפטיים שאדם היה מעורב בהם (גם הרבה שנים לאחר שהסתיימו), כתבות לא מחמיאות בתקשורת, ביקורות שליליות אותנטיות של מטופלים או ביקורות שליליות מזויפות של מתחרים ועוד. הקשרים כאלה עלולים לגרום למטופלים פוטנציאליים להתרחק ולעבור לרופא אחר גם אם מדובר בדברים שהתרחשו מזמן ואפילו אם לא התרחשו כלל.

פתרונות אפשריים

המשותף לשתי הבעיות שהוצגו לעיל הוא העובדה שכרופא כדאי שתהיה לך כמה שיותר שליטה על המידע שמוצג אודותיך ברשת. בפרט כשזה נוגע לשלושת המקומות הראשונים ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, ברצונך להציג לגולשים הן את המידע העדכני ביותר והן את המידע החיובי ביותר, תוך ניסיון להעלים או לכל הפחות לטשטש ולדחוק למקומות נמוכים יותר באותה רשימה כמה שיותר אזכורים למידע שכבר איננו עדכני או שעלול לפגוע בתדמית החיובית שלך.

איך עושים את זה? יש כמה דרכים:

1.     בראש ובראשונה, אם טרם עשית כן, מומלץ לבנות אתר משלך, בו תהיה לך שליטה מקסימלית בתוכן המוצג לגולשים ויהיה באפשרותך לבצע מהלכים כדי להביא את הגולשים אליו ולא לעמודים אחרים ששמך מוזכר בהם.

2.     אם קיים עמוד על שמך ממקום קודם בו עבדת, מומלץ לפנות אל אותו מקום ולבקש שיסירו את הפרופיל הישן. אחרי הכל, השם שלך הוא המותג שלך ואין סיבה לחלוק את המוניטין שרכשת בעמל רב עם מקום עבודה שכבר אין לך מחויבות אליו.

3.     כחלק מניהול המוניטין שלך ברשת מומלץ להגדיל את כמות האזכורים החיוביים אודותיך. אפשר לעשות זאת בדרכים שונות, כגון לעודד מטופלים מרוצים להעלות ביקורת חיובית אודותיך, לכתוב תוכן איכותי באתר שלך ובאתרים אחרים ועוד.

על מנת לוודא שתוצאת החיפוש הראשונה שהגולשים רואים תהיה עדכנית, חיובית ותוביל אותם אל האתר שלך, באפשרותך להעלות Brand Campaign; כלומר למקם מודעה מטעמך בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל, אשר תוצג אך ורק למי שחיפש את שמך. הואיל ואין הרבה תחרות על השם שלך, עלות המודעה הזו צפויה להיות מינימלית, אטרקטיבית ויעילה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print